دبیر علمی سومین كنگره تازه‌های آنژیوپلاستی اورژانس با اشاره به نقش مهم آنژیوپلاستی در نجات جان بیماران گرفتار سكته قلبی گفت: باز كردن رگ قلب توسط آنژیوپلاستی اورژانس شانس موفقیت بیشتری نسبت به روش دارویی دارد، به‌ویژه در مواردی كه از زمان شروع درد و سكته بیمار بیش از یك ساعت گذشته باشد.

آنژیوپلاستی؛ اكسیر حیات پس از سكته قلبی

سلامت نیوز:دبیر علمی سومین كنگره تازه‌های آنژیوپلاستی اورژانس با اشاره به نقش مهم آنژیوپلاستی در نجات جان بیماران گرفتار سكته قلبی گفت: باز كردن رگ قلب توسط آنژیوپلاستی اورژانس شانس موفقیت بیشتری نسبت به روش دارویی دارد، به‌ویژه در مواردی كه از زمان شروع درد و سكته بیمار بیش از یك ساعت گذشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر عباس سلیمانی درباره سكته حاد قلبی اظهار كرد: درمان اصلی سكته قلبی، بازكردن انسدادی است كه باعث قطع خونرسانی به عضله قلب شده و این باز كردن به دو روش دارویی یا مكانیكی(آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی) است.

باز كردن رگ قلب توسط آنژیوپلاستی اورژانس شانس موفقیت بیشتری نسبت به روش دارویی دارد، به‌ویژه در مواردی كه از زمان شروع درد و سكته بیمار بیش از یك ساعت گذشته باشد. وی تاكید كرد: با توجه به اهمیت زمان در نجات سلول‌های قلبی از مرگ، این درمان‌ها باید اورژانسی انجام شود و هر یك دقیقه‌ای كه رگ مسدود شده زودتر باز شود، بیشترین اهمیت را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha