دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 282632

در سال‌های اخیر، رسیدن به تناسب اندام برای خیلی‌ها مهم شده كه به نظرم این باعث امیدواری است. از طرفی بیشتر افراد چاق حاضر نیستند مدت‌های بسیار طولانی غذاهای دوست‌داشتنی و پر كالری خود را كنار بگذارند و شروع به ورزش كنند كه انجام آن از نظر آنها سخت‌ترین كار دنیا است.

چقدر مجاز هستیم وزن كم كنیم؟

سلامت نیوز:در سال‌های اخیر، رسیدن به تناسب اندام برای خیلی‌ها مهم شده كه به نظرم این باعث امیدواری است. از طرفی بیشتر افراد چاق حاضر نیستند مدت‌های بسیار طولانی غذاهای دوست‌داشتنی و پر كالری خود را كنار بگذارند و شروع به ورزش كنند كه انجام آن از نظر آنها سخت‌ترین كار دنیا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،متاسفانه به این افراد انواع رژیم‌های سخت و مواد دارویی غیرمجاز عرضه می‌شود كه می‌توانند در كوتاه‌مدت ده‌ها كیلوگرم از وزن بدنشان را كاهش دهند.اكنون می‌خواهیم به این پرسش بپردازیم كه اشكال این كار چیست.با كم شدن كالری غذایی روزانه و افزایش فعالیت‌های بدنی می‌توان به شرایطی رسید كه كالری دریافتی كمتر از كالری مصرفی بدن باشد و به این ترتیب به‌تدریج چربی‌ها شروع به سوختن می‌کنند.

 در این مرحله باید روند كاهش وزن را كم كرد و به آهستگی رسیدن به وزن ایده‌آل را ادامه داد. در غیر این صورت به‌خصوص اگر سرعت كاهش وزن زیاد باشد سوختن چربی‌ها جوابگوی كالری مورد نیاز نیست و پروتئین‌ها نیز شروع به سوختن می‌كنند و در این مرحله است كه عضلات ضعیف شده، قلب كند و شل می‌شود و غده هیپوفیز ترشح هورمون‌های مربوط به غدد جنسی را قطع می‌كند.

در خانم‌ها عادت ماهانه قطع می‌شود و در آقایان میل و قوای جنسی تنزل پیدا می‌كند. البته واقعیت این است كه با بهبود وضعیت تغذیه و بازگشت ذخایر چربی طبیعی، غده هیپوفیز ترشح مجدد را از سر خواهد گرفت و عادت ماهیانه و باروری باز‌می‌گردد.

 آنچه می‌تواند زندگی بیمار را تهدید نماید، كند شدن بیش از حد ضربانات قلبی و به‌هم خوردن كبد در این شرایط بوده كه حتی ممكن است به ایست قلبی یا نارسایی كبدی منجر شود و باعث مرگ بیمار شود.

متاسفانه بیماران در شرایط كاهش وزن شدید دچار افسردگی می‌شوند و این موضوع می‌تواند ادامه دار شده و خودش به بیماری جدیدی تبدیل شود.بنابراین پاسخ به سؤال اول كه «چقدر می‌توانیم وزن خود را كاهش دهیم» این‌كه بسیار زیاد و تا رسیدن به وزن ایده‌آل. به شرط این‌كه آرام آرام انجام شود و در مدت طولانی. همان‌طور كه طی مدت طولانی و اندك اندك چاق شده‌ایم باید با رژیم و ورزش به آرامی و طی چند سال به وزن ایده‌آل برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha