سلامت نیوز :نتایج مطالعات اخیر در كشورمان نشان می دهد كه حدود 90 درصد موارد مننژیت در سنین كمتر از شش سال رخ می دهد و پس از دوران كودكی خطر ابتلا به این بیماری عفونی به میزان قابل توجهی كاهش می یابد.

 
حسن شهسواری متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح كرد: مننژیت یكی از خطرناكترین و نگران كننده ترین بیماری های عفونی است كه همه گیری آن می تواند همه جمعیت یك منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.


وی با بیان اینكه موارد مرگ و میر ناشی از مننژیت همچنان بالا است، اظهار داشت: برای كاهش مرگ و میر ناشی از مننژیت، تشخیص زود هنگام،‌ تعیین سریع عامل احتمال مولد بیماری،‌ آغاز هر چه سریعتر درمان مناسب آنتی بیوتیك و درمان عوارض ایجاد شده حایز اهمیت است.

شهسواری گفت: مننژیت به دو نوع باكتریل و ویرال تقسیم می شود كه هر دو نوع مننژیت می توانند علائمی همچون آنفولانزا را داشته باشند.

وی با اشاره به اینكه مننژیت در هر دو جنس و در هر سنی امكان بروز دارد، تاكید كرد: نتایج مطالعات اخیر در كشورمان نشان می دهد كه حدود 90 درصد موارد مننژیت در سنین كمتر از شش سال رخ می دهد و پس از دوران كودكی خطر ابتلا به این بیماری عفونی به میزان قابل توجهی كاهش می یابد.

شهسواری خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه مننژیت یك بیماری عفونی خطرناك و نسبتاً شایع است، لذا تشخیص زود هنگام و درمان مناسب بیماری و عوارض آن و پیگیری از ابتلا و انتقال بیماری، موجب كاهش خطر مننژیت و  كاهش نگرانی های موجود در رابطه با این بیماری می شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha