امروز با حضور وزیر بهداشت، چند محصول دارویی در کارخانه داروسازی بهستان رونمایی شد.

۹ محصول دارویی تولید داخل رونمایی شد

سلامت نیوز:امروز با حضور وزیر بهداشت، چند محصول دارویی در کارخانه داروسازی بهستان رونمایی شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، امروز ۹ محصول دارویی شامل کپسول امینک ۰/۴ میلی‌گرم با کاربرد علائم خوش‌خیم پروستات، قرص وزیکر ۵ و ۱۰ میلی‌گرم با کاربرد برطرف کننده علایم بیماری‌های تکرر ادرار و بی‌اختیاری ادرار، قرص متفورمین_هگزال ۵۰۰ و هزار میلی‌گرم با کاربرد کنترل قندخون در بیماران دیابت تیپ دو، قرص سیتالوپرام_هگزال ۲۰ و ۴۰ میلی‌گرم با کاربرد درمان افسردگی، قرص سرترالین_هگزال ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم با کاربرد درمان افسردگی، اختلال و وسواس اجباری با حضور وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو رونمایی شد.


با افتتاح خط تولید این داروها، حدود ۱۱ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی می‌شود.
دکتر پیام دین‌دوست - رییس کارخانه داروسازی بهستان در بازدید وزیر بهداشت از خط تولید دارو در این کارخانه داروسازی، گفت: در حال حاضر با هشت شرکت تولیدی، توزیعی، وارد کننده و... در زمینه داروسازی در جهان در حال همکاری هستیم که این تعداد ۳۵ درصد کل بازار دارویی جهان را تشکیل می‌دهند.


وی با بیان اینکه سالیانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار بیمار از داروهای این کارخانه استفاده می‌کنند، افزود: اکثر داروهای تولیدی ما در حوزه داروهای پیوندی، واکسن‌ها و داروهای درمان سرطان است. همچنین این مرکز در تولید پلاسما به عنوان اولین کارخانه داروسازی در کشور در حال فعالیت است.


وی افزود: ما سالانه ۱۲۰ هزار لیتر پلاسما با ارزش ۱۲ میلیون دلار جمع‌آوری می‌کنیم. در طی هشت سال گذشته ۹۸۰ هزار نفر اهدا کننده پلاسما داشتیم که حدود ۶۵۰ هزار لیتر پلاسما جمع‌آوری شده و این رقم باعث ۶۵ میلیون دلار صرفه‌جویی شده است.


دین‌دوست با اشاره به اینکه به عنوان بخش خصوصی به دنبال شفافیت هستیم، تصریح کرد: شعار ما و سیاست‌های ما همواره بر اساس بیمار محوری بوده است. به عنوان مثال اقدام به توزیع شیرخشک متابولیک تا درب منزل بیمار کرده‌ایم.


وی در پایان اظهار کرد: مفتخریم که در حوزه تولیدات دارو در سطح استاندارد جهانی هستیم و بهترین داروها با نهایتا یک سال تاخیر در کشور در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.


در ادامه مراسم دکتر محمود نجمی _ رئیس هیات مدیره شرکت داروسازی بهستان، گفت: همواره در تلاش هستیم شرکت‌های داروسازی خارجی را به سرمایه گذاری در کشور تشویق کنیم و ذهنیت کمبود دارو در کشور را از بین ببریم.


وی افزود: متاسفانه یکی از مشکلات حال حاضر دانشجویان داروسازی، فراهم شدن فضای کسب‌و کار برای آنان است؛ همه نمی‌توانند کارآفرین باشند و برخی هم باید کار کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha