سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 28272
سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپد با بیان اینکه علل مختلفی از جمله ژنتیک و فاکتورهای دوره بارداری بر مادر و جنین در ایجاد بیماریهای مادرزادی لگن دوره نوزادی نقش دارند، افزود: 30 تا 40 درصد در رفتگیهای نوزادی ارثی هستند.
به گزارش مهر، دکتر فرشید باقری با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی "دیسپلازی مادرزادی مفصل هیپ، از نوزادی تا سالمندی"، گفت: این کنگره با هدف ارائه آموزش  تازه های تشخیص بیماریهای ارتوپدی مادرزادی اطفال از دوره نوزادی تا سالمندی و تشخیص بالینی بیماریهای مادرزادی لگن دوره نوزادی طی سه روز 4 تا 6 خرداد در هتل پردیسان مشهد برگزار می شود.

وی افزود: این کنگره به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری انجمن ارتوپدی ایران شاخه خراسان، انجمن کودکان خراسان، انجمن رادیولوژی شاخه خراسان و مرکز تحقیقات ارتوپدی و ترومای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی "دیسپلازی مادرزادی مفصل هیپ، از نوزادی تا سالمندی" ادامه داد: در این کنگره علاوه بر متخصصین گروههای مختلف از جمله ارتوپد، جراحی، کودکان و... پدر سونوگرافی هیپ از اتریش و مهمانانی از کشورهای یونان اتریش و ایرانیان مقیم خارج در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این کنگره برای گروههای مختلف شرکت کننده دارای 7 تا 13 امتیاز بازآموزی است گفت: تاثیرات تشخیص زود رس و به موقع بیماریهای این حوزه جهت پیشگیری از عوارض و مشکلات آن در بزرگسالی بر مبنای معاینه و سونوگرافی از جمله محورهای مورد بررسی این همایش هستند.

باقری با اشاره به اینکه بیماریهای این حوزه در سطح جامعه بشری آمار بالایی دارد اظهار داشت: با تشخیص به موقع می توان از عوارض این بیماری پیشگیری شود به طوریکه با درمان به هنگام بیمار شانس طبیعی شدن را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha