سلامت نیوز : رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راه گفت: با شروع فصل امتحانات که تردد دانش آموزان بیشتر به صورت پراکنده است، آمار تصادفات منجر به فوت بالا می رود که این مسئله توجه و احتیاط بیشتر رانندگان را ضروری تر می کند.
سرهنگ مجتبی حسنی در گفتگو با مهر اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 8 درصد تصادفات برونشهری منجر به فوت شده است.

به گفته وی، در 24 ساعت گذشته عدم توجه به جلو با 28 درصد، انحراف به چپ با 25 درصد و عدم رعایت تقدم با 18 درصد مهمترین عوامل تصادفات جاده ای بوده اند.

به گفته حسنی، دلیل 29 درصد از تصادفات جاده ای از نوع واژگونی بوده که مهمترین علت آن تخطی از سرعت مجاز، بی توجهی به جلو و  رانندگی با حالت خواب الودگی و خستگی است، که این اتفاق ناگوار بیشتر برای خودروهای تک سرنشین به خصوص در اواخر شب و بعد از ظهر رخ می دهد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راه با علام اینکه محور شمشک به دیزین همچنان به علت خطر ریزش سنگ بسته است یادآور شد: در استان چهارمحال و بختیاری محور لردگان به ایذه در محدوده تونل جنب نیروگاه کارون 4 به علت عملیات تعمیر و نگهداری عبور وسایل سنگین و نیمه سنگین تا 15 خرداد ماه جاری ممنوع است، همچنین دراستان اردبیل  محور مشکین شهر به پارس آباد کیلومتر 25 از سه شنبه تا پنج شنبه به علت تعمیرات پل کنگرلو ، تردد از روی پل ممنوع است که رانندگان می توانند از مسیر جایگزین کنار گذر پل به صورت رفت و برگشت تردد کنند.

بنا بر اعلام وی، آزاد راه تهران پردیس تا دهم خرداد ماه جاری از ساعت 22 تا 5 صبح – به علت انجام عملیات روشنایی داخل تونل مسدود است که رانندگان می توانند از مسیر جایگزین قدیم جاجرود استفاده کنند.

حسنی ادامه داد: در استان مازندران محور سواد کوه باران به صورت مقطعی در حال بارش است و در محور گدوک  نیز همراه با مه است.

وی افزود: در استان خراسان شمالی گردنه امین الله تردد وسایل نقلیه همراه با گرد و غبار و در نتیجه دید کم است که احتیاط بیشتر رانندگان را می طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha