سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 282733

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های شدید و رگباری ۱۱ روز اخیر در این استان منجر به فوت سه نفر شد.

سیلاب سیستان و بلوچستان جان۳شهروند را گرفت

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های شدید و رگباری ۱۱ روز اخیر در این استان منجر به فوت سه نفر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت:بارندگی‌های شدید و رگباری ۱۱ روز اخیر در این استان منجر به فوت سه نفراز شهروندان شهرستان‌های دلگان، سرباز و کنارک شد.

او افزود: بارندگی‌های رگباری و شدید از سوم تا ۱۴ مهر مناطق مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان را فرا گرفت به طوریکه برای نخستین بار بعد از چندین سال بیشترین بارندگی مهر با ۱۲۵ میلی متر از توابع سرباز گزارش شد.

وی ادامه داد: براثر بارندگی‌های این مدت علاوه بر بسته شدن برخی از مسیر‌های ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان، منازل شماری از مردم منطقه دچار آبگرفتی شد به طوریکه ۶۷۹ نفر سیل زده توسط نیرو‌های هلال احمر در چادر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این بارندگی‌ها با وجود خوشحالی اهالی منطقه، سبب فوت یکی از شهروندان دلگانی به دلیل برخورد صائقه، فوت یک نفر در کنارک به دلیل واژگونی قایق صیادی و فوت یک پسر بچه هشت ساله در حین رد شدن از رودخانه محلی را به همراه داشت.

او افزود: هم‌اینک تیم‌های کارشناسی ستاد بحران سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های خاش، میرجاوه، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، فنوج، قصرقند، کنارک و چابهار درحال برآورد خسارت هستند.

شهنوازی تاکید کرد: سیلاب این مدت بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی و راه سیستان و بلوچستان وارد کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha