به طور خاص، حدود ۱۵٪ از بزرگسالان در سال ۱۹۷۰ چاقی داشتند که تا سال ۲۰۱۶، این درصد تقریباً ۴۰٪ افزایش یافت.

آیا اضافه وزن در بزرگسالان نتیجه مصرف قند در کودکی است؟

سلامت نیوز:  به طور خاص، حدود ۱۵٪ از بزرگسالان در سال ۱۹۷۰ چاقی داشتند که تا سال ۲۰۱۶، این درصد تقریباً ۴۰٪ افزایش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مطالعات بیشماری افزایش مصرف قند را با چاقی مرتبط کرده است و بسیاری از محققان معتقدند که مصرف نوشیدنی های شیرین کننده مصنوعی و غذاهای فرآوری شده در بروز بیماری چاقی نقش دارند.

با این حال، اگر این مورد صحیح است، چرا نرخ چاقی حتی پس از کاهش مصرف قند همچنان رو به افزایش است؟ به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۴، نرخ چاقی علیرغم اینکه میزان مصرف قند در بزرگسالان ایالات متحده ۲۵ درصد کاهش یافت، همچنان رو به بالاست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، بیماری همه گیر چاقی بزرگسالان امروز، نتیجه مصرف بالای قند در کودکی است.

در حالی که بیشتر مطالعات بهداشت عمومی بر رفتارها و رژیمهای غذایی کنونی متمرکز شده اند، محققان یک رویکرد جدید انجام دادند و بررسی کردند که آیا رژیم های غذایی که در کودکی مصرف کرده ایم در حال حاضر در بزرگسالان و بر چاقی تأثیر می گذارد؟

البته و تا به این مرحله، هیچ مطالعه ای صریحاً تأخیر زمانی بین افزایش مصرف قند و افزایش نرخ چاقی را کشف نکرده است.

برای پر کردن این شکاف، محققان برای افزایش میزان چاقی بزرگسالان از دهه ۱۹۹۰، به عنوان میراث افزایش مصرف قندهای اضافی در بین کودکان دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ ، الگوی ریاضیاتی را ابداع کردند.

آنها با استفاده از یک فرآیند تصادفی، مشخص کردند که چگونه افزایش مصرف قند اضافی باعث افزایش چاقی در هر گروه سنی می شود.

به نظر محققان نتایج مصرف قند آمریکا حداقل برای توضیح چاقی بزرگسالان در ۳۰ سال گذشته کافی است.

نتایج نشان می دهند که عادتهای غذایی که توسط کودکان ۳۰ یا ۴۰ سال پیش آموخته شده است می تواند بحران چاقی بزرگسالان را که سالها بعد پدیدار شده، توضیح دهد.

به طور خاص، این مدل نشان می دهد که برای هر گروه سنی، میزان چاقی فعلی نرخ چاقی در سال گذشته به علاوه یک عملکرد ساده از میانگین قند اضافی مصرف شده در سال جاری خواهد بود.

آنها همچنین حدس می زنند که فقر عامل اصلی مصرف بیش از حد قند است. چرا که از نظر اقتصادی، شکر منبع کم کالری است و نوشیدنی های شیرین بخش قابل توجهی از هزینه ها برای خانواده های کم درآمد را داشته اند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha