چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2828

صرع اختلال متناوب عمل مغز بوده كه با عوارض هوشی همراه است. این عارضه انواع مختلفی دارد كه شایع ترین نوع آن صرع اصلی گراندمال است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه های خبری مدیكال گاید،صرع با تشنج كه تمام اعضای بدن را به لرزه های كوتاه می اندازد تشخص داده می شود و باید توجه داشت كه هر تشنجی صرع نیست، مثلا گاهی اوقات در بچه ها تشنج هایی ممكن است بروز كند بدون اینكه اثری از صرع در زندگی بعدی آن ها مشاهده شود كه این تشنج ها بیشتر مربوط به وجود علتی خاص مثلا درجه حرارت زیاد از عفونت های شدید است كه خود ناشی از نقصی جزئی در سیستم اعصاب آن هاست.
بنابراین گزارش در اغلب موارد صرع قبل از آغاز حمله و غش به بیمار یك حالت درونی دست می دهد كه این اخطار خوانده می شود. بیمار ممكن است بوی مشخصی را حس كند یا گمان كند كه نور درخشنده ای می تابد، بعد از چند لحظه بیمار بیهوش می شود كه این مرحله كوتاه تونیك است كه تمام ماهیچه متشنج می شوند.
مرحله جدی كلونیك است كه اندام ها تكان های مختصری می خورند در خلال این مدت بیمار ممكن است زبانش را گاز بگیرد. طبق اصول كمك های اولیه باید جسم سختی را بین دندان های بیمار قرار داده و وی را به پشت خوابانده و مطمئن شد كه به طور معمول نفس می كشد غیر از این كمك ها عمل دیگری را نباید انجام داد.
در بیشتر مواقع تشنج ها بعد از یك دقیقه متوقف می شوند و بعد از آن دوره خواب و استراحت است اما اگر بیشتر از چند دقیقه طول كشید حتما باید بیمار را به بیمارستان رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha