برای آن که سرعت دست‌یافتن به موفقیت را در شما تقویت کنیم، ۷ قاتلِ موفقیت را به‌همراه توضیحاتی مختصر درباره این که با این قاتلان چه کار باید بکنید، به شما معرفی می‌کنیم.

۷ قاتل موفقیت را بشناسید

سلامت نیوز:برای آن که سرعت دست‌یافتن به موفقیت را در شما تقویت کنیم، ۷ قاتلِ موفقیت را به‌همراه توضیحاتی مختصر درباره این که با این قاتلان چه کار باید بکنید، به شما معرفی می‌کنیم.

    چند کاره‌ بودن
مطالعات نشان می‌دهد وقتی شما در‌آنِ‌واحد از این وظیفه به آن وظیفه می‌پرید، در‌واقع مغز خود را وادار می‌کنید مدام در تلاش برای متمرکزشدن باشد که این کار باعث می‌شود بهره‌وری شما تا ۴۰‌درصد کاهش یابد.
 راه‌حل چیست؟
مطالعات نشان می‌دهد وقتی سرعت خود را کاهش می‌دهید – به‌جای آن که آن را افزایش دهید- و در هر زمان فقط روی یک وظیفه تمرکز می‌کنید، بهره‌وری؛ اثربخشی و موفقیت خود را افزایش می‌دهید.
     امن بازی‌ کردن
مطالعات نشان می‌دهد شانس موفقیت شما با خطرپذیریِ بیشتر، افزایش می‌یابد. راه رسیدن به موفقیت از منطقه امن نمی‌گذرد.
 راه‌حل چیست؟
از منطقه امن‌تان خارج شوید. به‌جای آن که از شغل‌های ناشناخته اجتناب کنید به محدوده‌های ناآشنا و پیش‌بینی‌ناپذیر وارد شوید، از هر‌آن چه جدید است استقبال و خود را مقاوم کنید.
ساعات طولانی‌تر کار‌ کردن
مطالعات نشان می‌دهد مدیرانِ بسیار کارآمد، کمترین تعداد ساعت (به‌طور میانگین ۵۲ ساعت در هفته) را کار می‌کنند، درحالی که مدیرانی با بهره‌وری کمتر طولانی‌ترین ساعات (به‌طور متوسط ۷۰ ساعت در هفته) کار می‌کنند.
 راه‌حل چیست؟
وقتی کمتر و باهوش‌تر کار می‌کنید، کارتان سریع تر پیش می‌رود؛ کیفیت آن  بهتر می‌شود؛ سالم‌تر می‌مانید؛ مسیر شغلی پایدارتری دارید و طولانی‌تر عمر می‌کنید.
تمرکز بر مشکلات
درست است منفی‌بافی همان ویژگیِ طبیعی‌ است که ایمنی شما را حفظ می‌کند؛ اما این ویژگی شما را از رسیدن و دستیابی به موفقیت دور می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد بدبین‌ها کمتر احتمال دارد از نردبان شغلی بالا بروند.
راه‌حل چیست؟
جنبه‌های مثبت را ببینید و روی راه‌حل‌ها تمرکز کنید. به‌جای آن که فکر کنید دستیابی به فرصت‌ها کار سختی است؛ در هر سختی‌ در پی فرصت باشید.
خود را تحقیر کردن
بین احساس شفقت به خویشتن و موفقیت رابطه مستقیمی وجود دارد. خود را کوبیدن بعد از شکست، شانس دوباره بلند‌شدن از زمین را کاهش می‌دهد.
راه‌حل چیست؟
برای رسیدن به راز موفقیت، خودِ ویرانگرتان را شناسایی کنید. عیب‌جوی درون تان را خاموش کنید. با خودتان به نرمی صحبت کنید؛ خودتان را تأیید کنید و چشم‌انداز‌های تشویق‌کننده و انگیزه‌بخش داشته باشید.
ترس از شکست
ترس از شکست به ترس از موفقیت منجر می‌شود. روان شناسان چرایی موفق‌بودن برخی نسبت به دیگران را این طور توضیح می‌دهند؛ زیرا آن‌ها چارچوب ذهنی برنده دارند که به «طرز فکر رشد» معروف است.
 راه‌حل چیست؟
شکست را با آغوش باز بپذیرید، از آن بیاموزید و این دیدگاه را داشته باشید که شکست به نفع شماست نه به ضرر شما.
 اجتناب از ذهن تنبل
مطالعات متعدد نشان می‌دهد لحظاتی که ذهن به هیچ چیزی نمی‌اندیشد، لحظات ذهن‌ آگاهی به سلامت جسمی و ذهنی فرد؛ بهره‌وری بیشتر، حافظه بهتر، سیستم ایمنی قوی‌تر، مشکلات سلامتی کمتر، شادی بیشتر و زندگی طولانی‌تر می‌انجامد.
 راه‌حل چیست؟
لحظاتی هیچ‌کاری انجام ندهید؛ یک خواب نیمروزی داشته باشید یا به طبیعت بیندیشید. هیچ‌کاری‌نکردن در‌واقع فاصله‌ای است که به شما در تصمیم‌گیری‌های مهم کمک می‌کند.
نویسنده : دکتر برایان ای. رابینسون | مترجم:عاطفه رضوان‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha