در مورد این‌كه چه افرادی نیازمند عمل جراحی هستند، فقط شاخص توده بدنی تعیین‌كننده نیست؛ در واقع شرایط گفته شده، شرط لازم است، اما شرط كافی نیست؛ شرایط دیگری كه لازم است احراز شود شامل موارد زیر است:

درباره جراحی مینی‌بای‌پس معده  چقدر میدانید؟

سلامت نیوز:در مورد این‌كه چه افرادی نیازمند عمل جراحی هستند، فقط شاخص توده بدنی تعیین‌كننده نیست؛ در واقع شرایط گفته شده، شرط لازم است، اما شرط كافی نیست؛ شرایط دیگری كه لازم است احراز شود شامل موارد زیر است:

 
1- تلاش مكرر با روش‌های كم‌خطر‌تر مثل رژیم و ورزش كه ناموفق بوده است.


2-  بیمار نباید اختلال اعصاب و روان داشته و نیازمند درمان یا بستری باشد.


3- هرگونه سوءمصرف مواد مخدر یا الكل باید كنار گذاشته شود.

4 ـ مصرف مكمل‌های غذایی و ویزیت‌های دوره‌ای متخصص‌های مختلف، انجام آزمایش‌ها و سونوگرافی و آندوسكوپی همگی نیازمند داشتن منابع درآمدی كافی است و لذا كسی كه در حدی فقیر باشد كه توانایی تامین این هزینه‌ها را نداشته باشد، بهتر است تحت عمل جراحی چاقی قرار نگیرد؛ چرا كه همانقدر كه خود عمل جراحی چاقی اهمیت دارد، مراقبت‌های دوره‌ای پس از عمل حائزاهمیت است. 

 

بای‌پس‌مینی: اشتباه نكنید این كه به این عمل، مینی‌بای‌پس اطلاق می‌شود دلیل بر این نیست كه قدرت كمتری دارد؛ از اتفاق مینی‌بای‌پس از نظر تاثیر‌گذاری روی كاهش وزن، دیابت و فشارخون و سایر بیماری‌های همراه اندكی قوی‌تر از بای‌پس كلاسیك است و در این روش تنها یك دوخت و دوز بین معده و روده صورت می‌گیرد. تغییرات كمتر ایجاد می‌شود و برگرداندن آن به آناتومی نرمال ساده‌تر است. اما شرط آن این است كه بیمار سیگاری نباشد و ریفلاكس هم نداشته باشد.


عمل جراحی مینی‌بای‌پس نام‌های دیگری هم دارد مثل عمل جراحی تك‌آناستاموزی و بای‌پس تك آناستاموزی، عمل جراحی بای‌پس امگا، تمامی آنها همان جراحی مینی‌بای‌پس را مدنظر دارد.

این روش جراحی یكی از روش‌هایی است كه همزمان هم باعث سوءجذب و هم باعث محدودیت در خوردن می‌شود. لازم است بیمار قبل از انجام عمل جراحی مینی‌بای‌پس درباره این كه برای كشیدن سیگار ممنوعیت نسبی دارد، توجیه شود، چرا كه در این نوع عمل جراحی به‌واسطه تغییراتی كه در دستگاه گوارش ایجاد می‌شود كشیدن سیگار، بیمار را شدیدا مستعد ایجاد زخم در ناحیه دوخت و دوز می‌كند.

حسن این روش عمل جراحی این است كه برای برگرداندن آن به شرایط عادی راحت‌تر است. كاربرد این عمل جراحی به‌خصوص برای بیمارانی كه چاقی بسیار زیادی دارند ، توصیه شده است.

منبع : روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha