سلامت نیوز :یك كارشناس ارشد اقتصاد بهداشت گفت: وزارت بهداشت روی تعرفه‌ای كه پزشكان از مردم می‌گیرند نظارت قوی‌تری داشته باشد تا پزشكان تعرفه مصوب را از مردم بگیرند.

جمیل صادقی‌فر در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینكه روند تعیین تعرفه پزشكی منطقی نیست اظهار داشت: در سال اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نخواستند تعرفه‌های پزشكی را به خاطر فشاری كه به مردم می‌آورد بالا ببرند اما امسال این تعرفه‌ها تغییر خواهد كرد.

وی افزود: در مورد تعیین تعرفه‌ها هیچ وقت تقریباً حرف وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی با هم همخوانی نداشت و از طرف دیگر وقتی تعرفه‌ها اعلام می‌شد نظارت آنچنان قوی نبود كه همه پزشكان تعرفه مصوب را بگیرند.

صادقی‌فر با بیان اینكه در این زمینه وزارت بهداشت باید نقش خود را ایفا كند تصریح كرد: خدمات بهداشتی و درمانی با جان مردم سر و كار دارد لذا اگر بر اساس شنیده‌ها قرار باشد به تعرفه‌ها 28 درصد افزوده شود باید گفت كه به مردم فشار می‌آورد.

وی افزود: تعرفه‌ها هر چه كمتر اضافه شود بهتر است چرا كه با این وجود به عنوان مثال به هزینه یك خدمت درمانی 5 هزار تومانی، هزار و 500 تومان افزوده می‌شود كه این میزان افزایش با جیب مردم همخوانی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha