سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 28283
سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه گفت: مصرف كنجد به دلیل داشتن آهن برای رفع خستگی بسیار مفید است.

سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: كنجد یكی از بهترین‌ دانه‌های روغنی است؛ دانه‌های كنجد به رنگ‌های سفید، خاكستری و سیاه هستند كه نوع سفید این دانه‌ها از همه مرغوب‌تر است.

وی گفت: كنجد منبع غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد. هر قاشق غذاخوری كنجد تأمین كننده 14 درصد از نیاز روزانه به كلسیم بدن است؛ مصرف 50 گرم از كنجد، 25 درصد از نیاز روزانه به اسید فولیك را بر طرف می‌كند.

این متخصص تغذیه افزود: این دانه منبع آهن گیاهی است كه برای رفع خستگی مفید است همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی كه مبتلا به كم‌خونی فقر آهن هستند می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

مظهری بیان داشت: دانه كنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیك و اولئیك است. كنجد یكی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و كلسیم به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: كسانی كه شیر دوست ندارند می‌توانند از كنجد برای تأمین كلسیم، روی و آهن خود كه از مواد معدنی مهم به شمار می‌آید، استفاده كنند.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: جایگزین كردن كنجد و بیسكوئیت‌های كنجدی به عنوان میان وعده‌های بسیار مهم است و مصرف 30 گرم از این دانه بسیار مفید است.

مظهری گفت: مصرف یك قاشق غذاخوری كنجد معادل یك واحد چربی است و 45 كیلوكالری انرژی دارد همچنین كنجد موجب افزایش چربی خون نمی‌شود بلكه كلسترول بد خون را نیز كاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha