به گفته محققان، پسته بسیار برای سلامت مفید است و فواید متعددی برای سلامت دارد.

خواص پسته در پیشگیری از دیابت و سلامت چشم ها

سلامت نیوز:به گفته محققان، پسته بسیار برای سلامت مفید است و فواید متعددی برای سلامت دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در مجموع مغزیجات آجیلی از قبیل پسته حاوی فیبر بوده و به حفظ سلامت روده ها کمک می کنند. پسته هم با روان کردن عملکرد روده ها مرتبط است. آنها منبع سرشار از فیبر هستند که عملکرد روده ها را تسهیل می کنند.
از سوی دیگر پسته سرشار از پروتئین ها و آنتی اکسیدان ها است. در ادامه به برخی فواید پسته برای سلامت اشاره می شود.


سلامت چشم
پسته تنها مغزی است که حاوی کورونوئید است. کورونوئیدها مسئول کاهش خطرات بیماری های مرتبط با چشم ها هستند. پسته حاوی کورونوئیدهای مشابهی است که در شبکیه چشم و عدسی چشم یافت می شود. این ماده به کاهش احتمال ابتلا به آب مروارید و مشکلات چشمی مرتبط با سن کمک می کند. متخصصان مصرف کورونوئیدها را همراه با چربی برای جذب اسان تر در بدن توصیه می کنند که البته این چربی مناسب در پسته هم وجود دارد.


سلامت قلب
میزان بالا کلسترول بد LDL در بدن می تواند منجر به انسداد شریان های شود که در بلندمدت ممکن است منجر به حمله قلبی شوند. پسته حاوی چربی های مونواشباع نشده است که برای کاهش کلسترول بد مناسب هستند. افزودن پسته به رژیم غذایی کم چرب به افزودن چربی های خوب موردنیاز برای عملکرد سالم بدن کمک می کند.


سیستم ایمنی سالم
پسته منبع غنی از ویتامین B۶ است. ویتامین B۶ به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. وجود آنتی اکسیدان ها در پسته به بدن در مقابله با انواع بیماری های میکروبی کمک می نماید در نتیجه سیستم ایمنی عملکرد مناسبی خواهد داست. پسته همچنین حاوی ویتامین های E و A هم است. هر دو این ویتامین ها دارای خواص کنترل آسیب و صدمه به بدن هستند. خوردن پسته قبل و بعد از عفونت به بهبود بهتر و سریع تر کمک می کند.


پیشگیری از دیابت
در بیماری دیابت، قند پیوندی با پروتئین تشکیل می دهد که برای بدن غیرقابل استفاده می شود. این فرایند گلیکاسیون نام دارد. اثبات شده است که آنتی اکسیدان های موجود در پسته برای کاهش نرخ گلیکاسیون مفید هستند. از اینرو این مغز برای کنترل دیابت مفید است.


کنترل و مدیریت وزن
چربی های مونواشباع نشده موجود در پسته موجب اضافه وزن نمی شوند. همچنین فیبر موجود در پسته به خروج مواد سمی از بدن کمک می کند. از سوی دیگر فیبرها موجب طولانی شدن احساس سیری شده و در نتیجه پرخوری کاهش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha