شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 282860

شست وشوی بالش ها هنگامی که در و پنجره‌ ها باز است وگرد و غبار روی رختخواب می‌نشیند اهمیت بیشتری دارد . فصل تابستان را پشت سر گذاشته ایم.

روش های ضد عفونی کردن بالش‌ها

سلامت نیوز:شست وشوی بالش ها هنگامی که در و پنجره‌ ها باز است وگرد و غبار روی رختخواب می‌نشیند اهمیت بیشتری دارد . فصل تابستان را پشت سر گذاشته ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، فصلی که  به دلیل گرمی در و پنجره ها  باز بوده و  بالش  و رختخواب پر از گردو خاک شده است. بالش ها به دلیل حجم  زیاد الیاف شان آلودگی بیشتری را جذب می کنند و به همین دلیل نیاز به تمیز کردن بیشتری دارند و باید ضدعفونی شوند. 

می‌توانید بالش خود را درون ماشین لباس شویی بشویید. با وجود این، همیشه در ابتدا باید برچسب روی آن را به خوبی بررسی کنید .ازمایع شوینده لباس استفاده کنیدو بالش را بشویید و آبکشی کنید.

همراه بالش، لباس‌های سبک دیگری را هم درون ماشین لباس شویی قرار دهید. این کار سبب می‌شود تعادل آن حفظ شود و دستگاه آسیب نبیند.آبکشی را دوبار انجام دهید تا مطمئن شوید که تمامی مواد شوینده خارج شده است.

بعد از شست وشو،  بالش‌ها را به مدت یک روز کامل در معرض نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود. این مرحله بسیار اهمیت دارد، اگر الیاف درون بالش به خوبی خشک نشود، امکان ایجاد قارچ و کپک بیشتر می شود. می‌توانید زیپ یا دکمه بالش را باز و الیاف را خارج کنید.

 شست وشو با سرکه و جوش شیرین

در صورتی که تا کنون بالش‌های خود را نشسته اید یا به هر علتی تصور می‌کنید این الزام وجود دارد که آن‌ها را کاملا تمیز کنید، می‌توانید از محلول جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. 

محلول ضد عفونینصف پیمانه جوش شیرین را با نصف پیمانه سرکه مخلوط کنید. بالش‌ها را درون ماشین لباس شویی قرار دهید.مخلوط آماده شده را اضافه کنید.بالش‌ها را آبکشی کنید.استفاده از جوش شیرین و سرکه افزون بر این که سبب تمیزی و ضد عفونی شدن بالش‌ها می‌شود، روبالشی را براق می‌کند.

 پاک کردن لکه‌ با آب اکسیژنه

اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد اما برای شستن بالش‌ها آب اکسیژنه می‌تواند موثر و نتیجه بخش باشد.آب اکسیژنه بیشتر مواقع برای پاک کردن لکه‌ها به کار برده می‌شود و کافی است مقدار کمی از این ماده را روی قسمت مورد نظر بریزید.

برای خوشبو کردن بالش می‌توانید مقدار کمی از عصاره‌ اوکالیپتوس را روی تکه  ای پنبه بریزید و آن را داخل کیسه‌ پارچه‌ای کوچک و داخل بالش قرار دهید. با این کار یک بالش خوشبو و دوست داشتنی خواهید داشت.

به جای اوکالیپتوس می‌توانید از گل‌های طبیعی نظیر گل رز یا گل‌های دیگر استفاده کنید. همچنین استفاده از گلاب هم با توجه به اثر آرام بخشی آن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha