سلامت نیوز :ادغام وزارت رفاه و تامین اجتماعی در وزارت كار هیچ تاثیری بر اجرای طرح پزشك خانواده ندارد بلكه مصمم تر روند خود را در پیش می گیرد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ادغام وزارت رفاه هیچ تاثیری بر روند برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع ندارد و با هر ادغام و تغییری این طرح اجرایی می شود.
دكتر مصداقی نیا ادامه داد: بر اساس برنامه مصوب قانون پنجم توسعه برنامه پزشك خانواده جزو الزامات وزارت بهداشت در این برنامه است و تمام تلاش وزارت مسئولین وزارت بهداشت به خصوص وزیر بهداشت بر اجرایی شدن و گسترش طرح پزشك خانواده تاكید دارد.
وی در پاسخ به این پرسش كه مسئولیت وزارت رفاه در طرح پزشك خانواده به چه وزارتخانه ای واگذار می شود؟ گفت: در حال حاضر هنوز این موضوع مشخص نشده است ولی همچنان گسترش برنامه پزشك خانواده در شهرهای بزرگ از اولویت های وزارت بهداشت است و سعی داریم تا فارغ از هر مسئله ای این طرح را گسترش دهیم.
گفتنی است در حال حاضر حدود 23 میلیون نفر از جمعیت روستایی كشور تحت پوشش پزشك خانواده قرار دارند و با برنامه ریزی جدید طرح پزشك خانواده و اجرای آن در سال 89 به شكل پایلوت در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری تعداد 514 هزار نفر در 17 شهر این سه استان تحت پوشش برنامه پزشك خانواده قرار گرفته اند.
برنامه پزشك خانواده پس از اجرای موفق پایلوت آن در سه استان كشور در سراسر كشور اجرایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha