مرد 42 ساله‌ای در شهر مشهد با پلیس 110 تماس گرفت و از دستبرد دزدان پراید سوار به خودرو پارک شده‌اش خبر داد.

کامپیوتر سرقتی خودرو ، دزدان را لو داد

سلامت نیوز:مرد 42 ساله‌ای در شهر مشهد با پلیس 110 تماس گرفت و از دستبرد دزدان پراید سوار به خودرو پارک شده‌اش خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز، خراسان نوشت: او به ماموران تجسس کلانتری گفت: شب گذشته (ششم شهریور) خودروی پژو پارس را مقابل منزلم در خیابان میثم پارک کردم و خوابیدم اما صبح روز بعد وقتی به سراغ خودرو رفتم تازه فهمیدم که کامپیوتر خودرو توسط دزدان حرفه ای سرقت شده است! کاری از دستم ساخته نبود فقط همسایگان،سرنشینان یک دستگاه پراید را دیده بودند که به طرز مشکوکی در کنار خودروام پرسه می زدند!

 با ثبت گزارش این سرقت در سیستم مرکز فرماندهی پلیس، عملیات ردیابی و شناسایی دزدان حرفه ای در حالی با دستور سرهنگ باقی زاده حکاک (رئیس کلانتری میرزا کوچک خان) آغاز شد که چند فقره سرقت دیگر کامپیوتر خودروهای مختلف نیز در همان شب رخ داده بود.

چند ساعت بعد نیروهای تجسس کلانتری، ماجرای سرقت های شبانه کامپیوتر خودروها را طی گزارشی به قاضی سید جواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) اطلاع دادند با توجه به اهمیت موضوع، قاضی حسینی نیز دستورات ویژه و محرمانه ای را برای پیگیری این پرونده و دستگیری دزدان حرفه ای صادر کرد و از نیروهای انتظامی خواست با استفاده از شگردهای تخصصی به شناسایی سارقان بپردازند و تلاش گسترده‌ای را برای متلاشی کردن این باند سرقت آغاز کنند.

اما از سوی دیگر و در حالی که ردیابی های اطلاعاتی نیروهای انتظامی با به کارگیری منابع خبری و مخبران محلی وارد مرحله جدیدی شده بود، مال باخته 42 ساله نیز عازم خیابان معروف به گاراژدارها شد تا حداقل یک دستگاه کامپیوتر دست دوم (استوک) برای نصب روی خودرو خریداری کند.

حدود ظهر هفتم شهریور مال باخته مذکور وارد اوراق فروشی ناشناسی شد که به تازگی در آن محدوده فعالیت می کرد! مال باخته این پرونده که چاره‌ای جز خرید قطعه یاد شده نداشت از فروشنده ناشناس تقاضای کامپیوتر دست دوم کرد.

این فروشنده 32 ساله نیز بلافاصله مبلغ 750 هزار تومان را بهای قطعه مذکور اعلام کرد و گفت: باید حدود یک ساعت منتظر بمانید تا این قطعه را از تعمیرگاه بیاورم! مال باخته که می دانست بدون کامپیوتر چند روز از کار و زندگی عقب می ماند موافقت کرد و به این ترتیب فروشنده لوازم دست دوم خودرو، حدود یک ساعت بعد با یک دستگاه کامپیوتر پژو پارس به محل بازگشت. مال باخته نگاهی به قطعه مذکور انداخت و گفت: تکه ای از این کامپیوتر در محل سوکت آن شکسته است!

فروشنده سخنش را قطع کرد و گفت: اشکالی ندارد! آن شکستگی ریز در گوشه کامپیوتر هیچ تاثیری در کارکرد آن ندارد! و کامپیوتر کاملا سالم است اما برای نصب آن روی خودرو و دریافت رمز کامپیوتر باید 50 هزار تومان دیگر به استادکار و نصاب کامپیوتر پرداخت کنید! فروشنده در ادامه سخنانش گفت: شماره تلفن بدهید تا به تعمیرکار زنگ بزنم و با شما برای نصب کامپیوتر و واردکردن رمز آن هماهنگ کند! بنابر گزارش خراسان، ساعتی بعد وقتی مال باخته به محل قرار رسید و کاپوت خودرو را بالا زد ناگهان تکه شکسته ای از گوشه کامپیوتر در محل نصب آن نمایان شد. مال باخته با تعجب تکه شکسته را برداشت و گوشه کامپیوتر خریداری شده قرارداد در میان بهت و حیرت فروشنده و مال باخته، تکه مذکور به طور دقیق و مانند یک قطعه پازل گم شده جای شکسته کامپیوتر را پر کرد!

 آن جا بود که مال باخته 42 ساله متوجه شد این همان کامپیوتر متعلق به خودش است که شب گذشته مورد دستبرد سارقان قرار گرفته بود بنابراین او بهای کامپیوتر را پرداخت و سپس با کلانتری میرزاکوچک خان تماس گرفت و ماجرا را توضیح داد.

چند دقیقه بعد نیروهای زبده تجسس با سرپرستی سرگرد کسروی عازم خیابان گاراژدارها شدند و فروشنده ناشناس را با کسب مجوز قضایی از قاضی سیدجواد حسینی دستگیر کردند. همزمان با انتقال متهم 32 ساله به کلانتری، بررسی های غیرمحسوس نیروهای انتظامی در این باره آغاز شد. تحقیقات محرمانه پلیس نشان می داد که «ر-م» (متهم به مالخری) از مالخران حرفه ای و سابقه دار است که دوبار به جرم مالخری کامپیوتر و دیگر قطعات خودرو دستگیر شده و دو سال از عمرش را پشت میله های زندان گذرانده است.

ادامه بررسی های غیرمحسوس بیانگر آن بود که متهم مذکور حدود دو ماه قبل و بعد از آن که رافت اسلامی شامل حالش شده و با عفو از زندان آزاد شده است در حالی به خرید و فروش قطعات خودرو روی آورده که ادعا می کند کامپیوتر مذکور سرقتی نبوده و از یک هفته قبل آن را به تعمیرکار داده است در حالی که تکه شکسته داخل خودروی مال باخته به طرز عجیبی در محل تکه شکسته گم شده کامپیوتر قرار گرفت و آن را تکمیل کرد.

 در ادامه این ماجرا و با دستور سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد، گروه ویژه ای از نیروهای تجسس کلانتری میرزاکوچک خان به بازرسی فروشگاه تازه تاسیس «ر-م» پرداختند و چهار دستگاه کامپیوتر، پنج عدد پمپ ای بی اس و دو عدد آینه بغل خودرو کشف و ضبط کردند. در اثنای رسیدگی به این پرونده، مال باختگان دیگری نیز که کامپیوتر خودروهای آنان در همان شب و در خیابان وحید مورد دستبرد قرار گرفته بود با مراجعه به کلانتری از مالخر مذکور و باند دزدان پرایدسوار شکایت کردند.

یکی از شاکیان در این باره گفت: حدود ساعت 6 صبح هفتم شهریور کامپیوتر خودروی پژو 206 که متعلق به همسرم است سرقت شد اما همسایگان سه سرنشین یک دستگاه پراید سفید رنگ را دیده بودند که به خودروی همسرم دستبرد زده اند. مال باخته دیگری نیز که کامپیوتر خودرواش مورد دستبرد سارقان حرفه ای قرار گرفته بود با اعلام شکایت از مالخر و سارقان گفت: خودروی پژو مدل 88 را در خیابان وحید پارک کرده بودم که توسط سه سرنشین یک دستگاه پراید مورد دستبرد قرار گرفته است و سارقان کامپیوتر آن را دزدیده اند. این مال باخته افزود: با توجه به شگرد اعضای این باند و شیوه سرقت آنان تقاضای رسیدگی دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha