سلامت نیوز :دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بروز عوارض چشمی در بیماران دیابتی دانست و راهکارهای درمان آن را شایعترین بحث در علم چشم پزشکی عنوان کرد .
دکتر میر نقی موسوی گفت : آسیب به عروق خونی شبکیه و ایجاد ورم در مرکز چشم ، ایجاد خونریزی در شبکیه و زجاجیه ، كندگی شبكیه، گرفتاری و انسداد وریدی و عروقی شبكیه، آب مروارید  و آب سیاه از جمله عوارض چشمی در بیماران دیابتی به شمار می رود که منجر به کم بینایی و نابینایی می شوند .
وی درباره عوامل موثر در بروز گرفتاری های چشمی در بیماران دیابتی گفت:
سابقه فامیلی دیابت و گرفتاری چشمی و شدت گرفتاری بیماری چشمی در فامیل ،  سن بروز و تشخیص بیماری ،نوع دیابت و طول مدت ابتلا به آن ، نحوه كنترل دیابت و میزان كنترل بودن آن  ،كنترل بودن یا نبودن مشكلات همراه با دیابت از جمله فشار خون و چربی های خون، مصرف و یا عدم استعمال دخانیات را از عوامل موثر در بروز گرفتاریهای چشمی در افراد دیابتی است .
دانشیار گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نتایج به دست آمده از این گردهمایی می‌تواند جامعه را از تحمل صدمات و هزینه‌های نابینایی و كم‌بینایی به وجود آمده از طریق بیماری‌های چشمی، كمك كرده و این مشكلات و اختلالات را كاهش دهد.
دکتر میر نقی موسوی افزود : تفاوتی كه گردهمایی امسال با سایر گردهمایی‌ها داشته است، برگزاری پانل‌های متعدد و متنوع می‌باشد، امسال كیس‌های مختلف و متفاوتی از بیماران مبتلا به گرفتاری‌های ویتره ورتین معرفی شده که صاحب‌نظران این رشته و اساتید شركت‌كننده نظراتشان را مطرح کرده و به بحث و تبادل نظر در ارتباط با تشخیص بهترین روش درمان و تست‌ها و آزمایش‌های مرتبط با بیماری پرداختند.
گفتنی است : چهارمین گردهمایی سالیانه ویتره ورتین كشور به مدت دو روز در مركز همایش‌های ساپكوی مشهد برگزار شد. این گردهمایی دو روزه ویتره ورتین ایران چشم‌پزشكان سراسر كشور و اساتید و همكاران در رشته فوق تخصص شبكیه حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha