مدیر کل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از کاهش آمار طلاق‌های توافقی در کشور خبر داد.

کاهش آمار طلاق‌های توافقی در کشور

سلامت نیوز:مدیر کل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از کاهش آمار طلاق‌های توافقی در کشور خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا علی محمد زنگانه، مدیر کل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست خبری خود با اشاره به برنامه های کنترل آسیب‌ها و جرایم گفت: وقتی برنامه ای پیاده سازی می شود باید اثر آن را در جامعه ببینیم. یکی از اولویتهای ما کنترل و کاهش آسیبهای خانواده با اولویت طلاق است و بیش از ۸۰۰ مرکز مشاور خانواده در کنار دادگاهها خانواده ایجاد شده است. طی سه سال گذشته ۷۰ هزار مورد صلح و سازش رقم زده شده است.


وی ادامه داد: برنامه ما این است خدمات مشاوره کیفی تر شده و با پیگیری این سازشها را باثبات کنیم. با توجه به سامانه ای که در این زمینه داریم می توانیم صلح و سازش را پایدار کنیم.


مدیر کل پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود:  بیش از ۶۰ هزار مورد صلح و سازش پایدار داشتیم. آمار ورودی پرونده های طلاق در سال ۹۷، ۴.۶ درصد کاهش داشته است. در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ آمار ورودی پرونده طلاق توافقی ۱۱.۱ درصد کاهش داشته است و این کاهش هچنان ادامه دارد در ۶ماهه ابتدایی سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، ۸۲۹۵۲ فقره به ۷۴۲۷۶ فقره کاهش داشته یعنی در حدود ۱۲ هزار مورد پرونده طلاق توافقی کاهش داشته است و ما توانستیم روند کنترلی را به روند کاهشی تبدیل کنیم.


زنگانه تصریح کرد: در روند کاهش پرونده های طلاق، پرونده های طلاق توافقی روند کاهشی داشته همچنین پرونده طلاق به درخواست زوج کنترل شده است و در انتهای سال ۹۷ روند کاهشی بوده است اما روند درخواست طلاق زوجه همچنان افزایشی است. ما در تلاش هستیم در ادامه سال ۹۸ و سال۹۹ روندتقاضای زوجه برای طلاق را کاهش دهیم.


وی ادامه داد: مطالبه مهریه، نفقه و الزام به تمکین، سایر دعاوی خانواده بعد از انواع طلاق است. پرونده های مطالبه مهریه در سه ماهه ابتدای سال ۹۸، ۱۹ درصد افزایش داشته است.برخی از دعاوی نیز توامان با درخواست طلاق مطرح می شوند.

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha