شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 282899

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ورزش کردن می‌تواند از قلب در برابر عوارض شیمی‌درمانی حفاظت کند.

نقش ورزش در کاهش اثرات شیمی‌درمانی بر قلب

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد ورزش کردن می‌تواند از قلب در برابر عوارض شیمی‌درمانی حفاظت کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شیمی درمانی می‌تواند تاثیرات بدی بر قلب داشته باشد اما برنامه‌های ورزشی اختصاصی به فرد کمک می‌کند تا برخی از این آسیب‌ها را کاهش دهد.


مشکلات قلبی از عوارض جانبی شایع در مبتلایان به سرطان است زیرا درمان سرطان عملکرد قلب را مختل کرده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را به ویژه در بیمارانی که دچار فاکتورهای خطرزا از جمله فشار خون بالا هستند افزایش می‌دهد.


همچنین به گفته محققان ایتالیایی بیماری قلبی و سرطان اغلب از فاکتورهای خطرزای مشابهی ناشی می‌شوند و اغلب از بیماران مبتلا به سرطان درخواست می‌شود تا رژیم غذایی سالمی داشته باشند، از استعمال سیگار خودداری کرده، وزن خود را کنترل کنند و حرکات ورزشی انجام دهند.


در این بررسی بر اهمیت این موضوع که هر بیمار برنامه ورزشی منحصر به خود را داشته باشد تاکید شده‌است. محققان معتقدند افراد بلافاصله پس از آنکه بیماری سرطان در آنان تشخیص داده شد و حتی پیش از شروع روند درمان از قبیل شیمی‌درمانی باید ورزش کردن را آغاز کنند.


به گزارش هلث‌دی نیوز، محققان ایتالیایی اظهار داشتند: مبتلایان به سرطان اغلب نسبت به افراد دیگر فعالیت جسمی کمتری دارند. همچنین ورزش کردن برای این بیماران که تحت درمان قرار دارند و صرف نظر از نوع درمان ضروری است. در عین حال تمرین‌های استقامتی در بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی و کاهش التهاب موثرتر است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha