نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد عامل ژنتیک با برخی از موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ارتباط دارد.

ارتباط ژنتیک با برخی موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد

سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد عامل ژنتیک با برخی از موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ارتباط دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهی از پزشکان آمریکایی اظهار داشتند: عامل ژنتیک می‌تواند در بروز برخی از موارد سندرم مرگ ناگهانی نوزاد که به مرگ سالانه ۳۰۰۰ نوزاد منجر می‌شود نقش داشته باشد.
به گفته محققان نوزادان با ناهنجاری ژنتیکی نمی‌توانند لیپیدهای موجود در شیر را تجزیه کنند و زمانیکه تنها چند ماه از تولدشان نگذشته به دلیل حمله قلبی جان خود را از دست می‌دهند.


طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا سالانه حدود ۳۵۰۰ نوزاد در این کشور دچار مرگ ناگهانی و غیرمنتظره می‌شوند. موارد مرگ ناگهانی و غیرمنتظره نوزادان شامل سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، خفگی در خواب و مرگ بر اثر عوامل ناشناخته می‌شود.


به گفته محققان آمریکایی چندین عامل برای سندرم مرگ ناگهانی نوزاد وجود دارد. همچنین برخی از این عوامل محیطی هستند اما در این بررسی عامل ژنتیکی موثر در بروز این سندرم مورد مطالعه قرار گرفت. در این مورد خاص این سندرم ناشی از نارسایی در آنزیمی است که چربی را تجزیه می‌کند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در این شرایط سلول‌های قلب نوزاد نمی‌تواند چربی را به درستی به مواد مغذی تبدیل کند که همین امر موجب انباشت چربی فرآوری نشده می‌شود و عملکرد قلب را مختل می‌سازد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha