سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 28291
مسوول دبیرخانه كنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: سن كشیدن سیگار در بین جوانان ایرانی به 13 سال رسیده است.
 
 خدیجه محصلی  به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات (سه تا 10 خرداد)در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: شركت های تولیدكننده مواد دخانی در تبلیغات خود جوانان و زنان را مورد هدف قرار داده اند و هم اكنون میزان گرایش جوانان و نوجوانان به مصرف سیگار افزایش یافته و شمار مصرف كنندگان آن رو به رشد است.
وی با بیان اینكه بسیاری از نوجوانان از روی كنجكاوی كشیدن سیگار را برای نخستین بار تجربه می كنند، اظهار داشت: بر اساس بررسی های وزارت بهداشت، 2/14 درصد افراد بالای 15 سال در كشور سیگاری هستند كه سه درصد آنان، زن و سه درصد را افراد 13 تا 15 ساله تشكیل می دهند.
محصلی ادامه داد: شركت های تولیدكننده مواد دخانی در تبلیغات خود از ترفندها و الفاظی استفاده می كنند كه مورد توجه جوانان به ویژه زنان است، به گونه ای كه مصرف سیگار از سوی زنان را نشان دهنده نبود تفاوت بین مرد و زن تلقی كرده و كشیدن سیگار را كسب قدرت و بزرگنمایی عنوان می كنند.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت تصریح كرد، تولیدكننده های بزرگ سیگار در كشور، از تبلیغات دیگری مانند كشیدن سیگار موجب لاغری می شود، استفاده می كنند، در صورتی كه مصرف سیگار علاوه بر این كه موجب لاغری كاذب می شود، زیان های جبران ناپذیری در افراد ایجاد می كند.
محصلی به خانواده ها هشدار داد، سیگار زیان های بسیاری روی سلامتی فرد دارد در حالی كه نوجوانان در برابر این زیان ها، بسیار آسیب پذیرتر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha