سلامت نیوز :برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع و پرونده الكترونیك سلامت برای شهروندان كشور طی برنامه پنجم به اجرا در می آید.
 دكتر محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در اجلاس معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشكی كشور در انزلی اظهار داشت:  در پرونده الكترونیك سلامت كه برنامه تحت وب و زنده خواهد بود پس از معاینه پایه بیمار، اطلاعات مربوط به سوابق بیماری فرد و بیماری های موروثی در خانواده درج می شود.
وی افزود: تاكنون برای بیش از هشت میلیون و 500 هزار نفر در كشور پرونده الكترونیك سلامت تهیه شده است.
وی با بیان این كه اهمیت گسترش پزشك خانواده كمتر از هدفمندی یارانه ها نیست، ادامه داد: پزشك خانواده در برخی كشورها سابقه 70 ساله دارد و از مهم ترین و موثرترین روش های افزایش سلامت در جامعه است.
قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی بیان داشت: برنامه پزشك خانواده ( phc ) یا مراقبت های اولیه بهداشتی، عدالت در سلامت و پاسخگویی و افزایش كارآمدی را در سال جهاد اقتصادی بیشتر از گذشته دنبال می كنیم.
وی با اشاره به مشكلات مربوط به پزشك خانواده كه از سال 84 برای روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر به اجرا در آمد، ادامه داد: مشكلاتی مانند عدم عقد قرارداد سازمان های بیمه گر، عدم صدور دفترچه به اندازه كافی و پایین بودن درآمد پزشكان رصد شده و اصلاح می شود.
وی یادآور شد: برای رفع مشكلات پزشك خانواده راهكارهای خوبی اندیشیده شده و به سمت گسترش برنامه در كشور می رویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha