یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 282945

رئیس دهمین کنگره سرطان پستان، از افزایش بروز سرطان پستان در دنیا و ایران خبر داد و گفت: نرخ بروز این نوع سرطان در دهه آینده دو برابر خواهد شد.

شیوع رو به افزایش سرطان پستان

سلامت نیوز:رئیس دهمین کنگره سرطان پستان، از افزایش بروز سرطان پستان در دنیا و ایران خبر داد و گفت: نرخ بروز این نوع سرطان در دهه آینده دو برابر خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، کیوان مجیدزاده،در نشست خبری دهمین کنگره سرطان پستان افزود: سرطان پستان، شایع ترین نوع سرطان در زنان است که البته در جوامع غربی، شایع تر است.


وی، میزان بروز سرطان پستان در ایران را بین ۳۲ تا ۳۴ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت زنان اعلام کرد و گفت: نرخ بروز این نوع سرطان در کشور رو به افزایش است به طوری در دهه آینده میزان ابتلا به سرطان پستان، دو برابر خواهد شد.


مجیدزاه، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در ایران و کشورهای بلوک شرق را بیشتر از کشورهای غربی دانست و افزود: آنچه مسلم است، توجه به مقوله پیشگیری از اهمیت بالایی در کنترل سرطان پستان دارد.


وی با عنوان این مطلب که ۴۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند، ادامه داد: فاکتورهایی که مردم می توانند با رعایت آنها، سرطان ها را کنترل کنند، شامل عدم مصرف دخانیات، جلوگیری از چاقی، تحرک بدنی و فعالیت فیزیکی و تغذیه سالم است. اگر ورزش به عنوان یک برنامه دائمی در زندگی مردم گنجانده شود، می تواند خیلی اثرگذار باشد. 


مجیدزاده به رابطه سن باروری زنان و سرطان پستان اشاره کرد و گفت: بارداری در سن بالای ۳۵ سالگی، ریسک ابتلا به این نوع سرطان را افزایش می دهد. در واقع، سن بالای بارداری، فاکتور خطر جدی در ابتلا به سرطان پستان محسوب می شود. حتی برای زنانی که تا این سن تاکنون باردار نشده اند.
وی افزود: یک ساعت پیاده روی روزانه که منجر به عرق بدن شود، برای زنان کافی است.


مجیدزاده همچنین به روند تشخیص سرطان پستان در کشور اشاره کرد و گفت: روند تشخیص به نحو قابل توجهی ارتقا یافته و اکثر بیماران در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده می شوند.


رئیس کنگره، به جنبه های توارثی در ابتلا به سرطان پستان اشاره کرد و افزود: اگر در خانواده ای مواردی از سرطان وجود داشت، حتما باید به پزشک مراجعه کنند. تعداد قابل توجه ابتلا به سرطان در خانواده، ابتلای جنس مخالف به سرطان و اینکه یک نفر در خانواده بیش از یک نوع سرطان داشته باشد، نکات دیگری هستند که می بایست مورد توجه زنان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha