تاکنون هیچ راه تضمین شده ای برای پیشگیری از آلزایمر وجود نداشته است، اما تحقیقات اخیر روش هایی همچون تمرینات فكری، بدنی، نوشیدن مایعات به اندازه كافی، مراقبت در داروهای مصرفی و پیروی از رژیم غذایی سالم را در پیشگیری از آلزایمر موثر می داند.

سلامت نیوز :ششمین همایش كشوری سالیانه بیماری آلزایمر با رویكرد (آموزش، توانبخشی و مراقبت) در مهرماه سال جاری برگزار می شود.
افراد مبتلا به آلزایمر به سرعت تغییر خلق و خو می دهند . مثلا ممکن است بدون هیچ دلیل مشخص از حالت آرام به گریه و یا عصبانیت تغییر خلق دهند.
بنابر این گزارش علائم اولیه آلزایمر در افراد مختلف و حتی روزهای پی در پی متفاوت است. بعضی از نشانه های آن به قدری ظریف است که هیچ کس به آن توجه نخواهد کرد.
این گزارش حاكی است از جمله علائم اولیه ابتلا به این بیماری می توان به مواردی همچون از دست دادن حافظه، مشکل در انجام امور زندگی و کارهای روزانه، مشکلات زبانی، سردرگمی زمانی و مكانی، كاهش قوه قضاوت، مشكل در تفكر انتزاعی و تغییر در رفتار و خلق وخو اشاره كرد.
لازم به ذكر است تاکنون هیچ راه تضمین شده ای برای پیشگیری از آلزایمر وجود نداشته است، اما تحقیقات اخیر روش هایی همچون تمرینات فكری، بدنی، نوشیدن مایعات به اندازه كافی، مراقبت در داروهای مصرفی و پیروی از رژیم غذایی سالم را در پیشگیری از آلزایمر موثر می داند.
گفتنی است این همایش برای متخصصین مغز و اعصاب و روان پزشكان، متخصصین داخلی و سالمندی، پزشكان عمومی و داروسازان و رشته های پیراپزشكی  مرتبط دارای امتیاز بازآموزی است.
همچنین به گزارش انجمن آلزایمر ایران مهلت ارسال مقالات برای شركت در این همایش كشوری تا پایان خرداد ماه اعلام شد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha