عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، با بیان اینکه قاچاق معکوس دارو با اصرار بر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش پیدا می‌کند، گفـت: پایداری اقتصادی و حذف ارز دو نرخی تنها راه کاهش قاچاق دارو است.

پایداری اقتصادی و حذف ارز دو نرخی تنها راه کاهش قاچاق دارو است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، با بیان اینکه قاچاق معکوس دارو با اصرار بر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی افزایش پیدا می‌کند، گفـت: پایداری اقتصادی و حذف ارز دو نرخی تنها راه کاهش قاچاق دارو است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،احمد همتی در رابطه با تاثیر تخصیص ارز 4200 تومانی بر قاچاق معکوس دارو، گفت: هنگامی که ارز 4200 تومانی داده می‌شود، هزینه تمام شده تولید دارو پایین آمده و این خطر وجود دارد که برخی از سودجویی‌ها در بازار شکل بگیرد و داروی ایرانی به خارج کشور قاچاق شود. 


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ازطرفی 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید شده و باقی مانده داروها و مواد اولیه دارویی با سیستم ارزی بسیار خاصی وارد کشور میشود، تصریح کرد: اگر چه بخش زیادی از مواد اولیه دارویی را از خارج کشور وارد می‌کنیم، اما تمامی این مواد تحت نظارت و کنترل است تا کارخانه‌های تولید کننده و داروهای تولید شده در مسیر خودش قرار گرفته و به درستی در بازار توزیع شود.


پایداری اقتصادی و حذف ارز دو نرخی تنها راه کاهش قاچاق دارو است
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با وجود نظارت و کنترلی که در مسیر تولید و توزیع داروها وجود دارد، احتمال وقوع تخلف و قاچاق بسیار کم و ناچیز است اما باید به سمت پایداری و ثبات اقتصادی حرکت کرده و از حالت چند نرخی خارج بشود. تا زمانی که چند نرخی وجود دارد در هر زمینه‌ای احتمال فساد وجود دارد.


همتی، ادامه داد: بهترین کار این است که ابتدا به یک اقتصاد باثبات برسیم و چند نرخی بودن ارز را در تمامی حوزه ها حذف کنیم. این تنها راهی‌است که می‌توانیم از فساد روز افزون در کشور جلوگیری کنیم.


انتقال منابع مالی حوزه دارو به بیمه‌ها مشکل آفرین است
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با توزیع یارانه‌ها و منابع مالی حوزه دارو ازطریق بیمه‌ها، گفت: انتقال منابع مالی به بیمه‌ها ممکن برای بیمه‌ها نیز مشکل ایجاد کند به همین دلیل بر ثبات اقتصادی در کشور تاکید دارم تا از چند نرخی شدن جلوگیری شود. اگر منابع مالی حوزه دارو به بیمه‌ها منتقل شود باز هم ممکن است مشکل ایجاد شود و بیمه ها هنگام فوریت منابع را در محل دیگری هزینه کنند و در نتیجه مجدداً باید با آن‌ها هم برخورد شود.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم،خاطر نشان کرد: انتقال منابع مالی حوزه دارو به بیمه ها چندان هم بدون مشکل نخواهد بود و با این امر، قیمت کالا‌ها افزایش پیدا کرده و جو روانی ایجاد می‌شود، بر همین اساس این طرح خیلی مورد  قبول واقع نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha