دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 282998

رازهای بسیاری درباره بدن زنان وجود دارد. می‌خواهیم حقایق و مطالعات جدیدی را درباره بخش بزرگی از جمعیت خود به شما نشان دهیم که برخی از آن ها حتی ممکن است دانشمندان را هم غافل گیر کند.

6 مورد عجیبی که در بدن زنان اتفاق می‌افتد

سلامت نیوز:رازهای بسیاری درباره بدن زنان وجود دارد. می‌خواهیم حقایق و مطالعات جدیدی را درباره بخش بزرگی از جمعیت خود به شما نشان دهیم که برخی از آن ها حتی ممکن است دانشمندان را هم غافل گیر کند.

تهوع صبحگاهی برای مادران آینده مفید است؛

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، دانشمندان دانشگاه کلرادو دریافتند که تهوع صبحگاهی در دوران بارداری در واقع یک سازوکار مقابله است و کمک می‌کند تا از ورود سموم ماهی، گوشت و مرغی که مادر مصرف می‌کند به جنین جلوگیری شود. همچنین، داشتن تهوع صبحگاهی در مادر می‌تواند نشانه‌ای از یک کودک قوی باشد، زیرا طبق بررسی کمیت زیست شناسی، زنانی که مبتلا به تهوع صبحگاهی هستند، احتمال سقط جنین در آن ها به طور قابل توجهی کمتر است. 

گوش زنان در شنیدن صداها حساسیت بالاتری دارد؛

این مهارت نه تنها در مراقبت از کودک بلکه در هنگام شنیدن دروغ(احساس تغییر صدا )مفید است. 

زنان «باهوش‌تر» هستند؛

در حالی که مغز مردها از نظر اندازه بزرگ تر است، زنان در آزمایش‌های هوش حدود 3 درصد نتایج بهتری نشان می‌دهند.توانایی امکان انجام چندین کار به طور همزمان ناشی از تفاوت در ساختار مخچه آن‌هاست.

این ناحیه از مغز در زنان بزرگ‌تر است و حدود 30 درصد اتصالات عصبی در آن نسبت به مغز مردان بیشتر است.  کروموزومX  بخشی از سیستم ایمنی مناسب است؛ به گفته دانشمندان دانشگاه جنت، کروموزومX  که مسئول تولد دختر بچه است، سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. 

زنان راحت تر بیماری‌ها را تحمل می‌کنند؛

مایا صالح از مرکز تحقیقات دانشگاه مک گیل درباره صفات پیچیده دریافت، هورمون استروژن که در زنان بیشتر از مردان است وظیفه سرکوب روند التهاب را بر عهده دارد. این بدان معناست که بدن زنان سریع‌تر و آسان‌تر با بیماری ها مقابله می‌کنند. استروژن همچنین پیری بدن را کند می‌کند، بنابراین احتمال این که عمر بیشتری داشته باشند نیز بیشتر است. 

علایم PMS در زنان با افزایش سن کمتر می شود؛

بیشتر زنان تغییرات هورمونی و علایم PMS را در نوجوانی و تا بعد از 40 سالگی تجربه می‌کنند. علایم ممکن است شامل سردرد، تغییر پوست و دردهای مفاصل و ماهیچه‌ها باشد که با افزایش سن کمتر می‌شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha