سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 28300
سلامت نیوز :با آغاز سال نو، قیمت برخی بستنی‌ها نیز تازه شد و این طراوت دل بسیاری از طرفداران بستنی را كمی آزرده كرد. همه شركت‌ها قیمت بستنی را گران نكردند و تنها میهن و كاله قیمت‌ها را افزایش دادند، اما به گفته رییس اتحادیه سوپر‌ماركت‌ها، قرار است كه قیمت بستنی‌های گران‌شده به نرخ قبلی برگردد.

رییس اتحادیه سوپرماركت‌داران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌كه وضعیت بازار سوپر ماركت آرام است فقط چند قلم كالا افزایش قیمت داشتند، تاكید كرد: بستنی نباید گران می‌شد و باید قیمت آن كاهش یابد؛ اگر قرار است بستنی گران شود، وزارت بازرگانی باید تصمیم بگیرد كه همه بستنی‌ها درصدی افزایش قیمت داشته باشند، اما نمی‌توان گفت چرا یك یا دو كارخانه قیمت‌ها را بالا می‌برند نمی‌توان گفت كه چیست؛ تبعیض، فرق یا ... است.

سعید درخشانی درباره فروش نوشیدنی های خنك با قیمت بالاتر با اشاره به این‌كه درصد بسیار كمی از سوپر‌ماركت‌ها هستند كه نوشیدنی خنك را در فصل گرما گران‌تر می‌فروشند، به افزایش هزینه‌های انرژی اشاره و اظهار كرد: 90 درصد سوپرماركت‌ها اهل این حرف‌ها نیستند و نوشیدنی را با قیمت حك‌شده روی آن می‌فروشند.

او درمورد نحوه كار سوپرماركت ها و پول خرد گفت: نبود پول خرد باعث می‌شود كه مغازه‌ها باقیمانده 20 تا 25 تومانی پول خریدار را ندهند ولی سوپرماركت‌ها از قیمت حك شده روی كالا بیشتر پول نمی‌گیرند.

وی با تاكید بر این‌كه به عنوان رییس اتحادیه سوپرماركت‌ها فروش نوشیدنی خنك با قیمت بیشتر را تایید نمی‌كند، ادامه داد: بعضی از مغازه‌ها این كار را می‌كنند. 99 درصد سوپر‌ماركت‌ها این كار را نمی‌كنند.

درخشانی تاكید كرد: همه مغازه‌هایی كه تابلو سوپر‌ماركت دارند، سوپرماركت نیستند. یك زیر پله هم سوپر‌ماركت محاسبه می‌كنند كه این‌طور نیست در مجموع در تهران 400 عدد سوپر‌ماركت داریم، اما خیابان‌ها پر از تابلو سوپر‌ماركت است.

رییس اتحادیه سوپرماركت‌داران با بیان این‌كه سوپرماركت‌ها مراعات حال مردم را می‌كنند، افزود: بارها و بارها، مجمع امور صنفی مكاتبه كردیم تا جلوی مغازه‌هایی كه فقط تابلو سوپرماركت را دارند، گرفته شود، اما مكاتبات نتیجه نداشته است.

وی در پایان با تاكید بر این‌كه سوپرماركت‌ها از عطار و خواربارفورش و ... باید جدا شود، گفت: الان بازار آرام است و دو ـ سه قلم كالای گران‌شده، خود را در بازار نشان نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha