دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 283000

پتاسیم با محافظت از رگ‌های خونی در مقابل ضخیم شدن و آسیب اکسیداتیو، به بدن کمک می‌کند. هر بزرگ سال باید روزانه ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم دریافت کند.

خوراکی‌هایی برای دریافت پتاسیم کافی

سلامت نیوز:پتاسیم با محافظت از رگ‌های خونی در مقابل ضخیم شدن و آسیب اکسیداتیو، به بدن کمک می‌کند. هر بزرگ سال باید روزانه ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم دریافت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،پتاسیم زیادی می‌تواند خطرناک باشد. خوراکی‌های زیر به بدن شما کمک می‌کنند تا پتاسیم کافی را دریافت کند.یکی از بزرگ ترین مشکلات تغذیه جوامع امروزی این است که سدیم زیاد و پتاسیم کمی مصرف می‌کنند.

 مطالعات نشان می‌دهد افزایش جذب پتاسیم و کاهش نمک و سدیم تا ۲۱ درصد خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد.پتاسیم با محافظت از رگ‌های خونی در مقابل ضخیم شدن  به بدن کمک می‌کند. هر بزرگ سال باید روزانه ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم دریافت کند. 

سیب زمینی

سیب زمینی بیشترین مقدار پتاسیم را در میان خوراکی‌ها داراست.یک سیب زمینی ۶۹۴ میلی گرم پتاسیم و۱۳۱ کالری دارد و پر از فیبر و بتاکاروتن است.

 رب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تازه بسیار مفید و خوب است، ولی پوره و رب گوجه فرنگی منبع بهتری از پتاسیم است. یک چهارم فنجان رب گوجه فرنگی ۶۶۴ میلی گرم و نیم فنجان پوره آن ۵۴۹ میلی گرم پتاسیم دارد. آب گوجه فرنگی نیز دارای حدود ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم است. 

برگ چغندر

حدود ۶۴۴ میلی گرم پتاسیم در هر نیم فنجان برگ پخته شده چغندر وجود دارد.

 حبوبات

لوبیا سفید پتاسیم زیادی دارد و نیم فنجان از آن حدود ۶۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد. لوبیا قرمز، عدس و لپه هم منابع خوبی از پتاسیم است . همه حبوبات برای قلب مفید و بهتر است آن‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha