محمد علی شهابی منتقد حوزه سلامت در کانال تلگرامی خود در مطلبی تحت عنوان "چوب حراج منابع تامین اجتماعی در دستان سالاری/معاونت درمان تامین اجتماعی باید مثل سازمان غذا و دارو هیات امنایی اداره شود نه فردی" تاکید کرد :منابع درمانی ، باید توسط اقتصاددان و سیاستگذار سلامت مدیریت شوند نه توسط پزشکانی که خود ذینفع اند.

چوب حراج منابع تامین اجتماعی در دستان سالاری

سلامت نیوز:محمد علی شهابی منتقد حوزه سلامت در کانال تلگرامی خود در مطلبی تحت عنوان "چوب حراج منابع تامین اجتماعی در دستان سالاری/معاونت درمان تامین اجتماعی باید مثل سازمان غذا و دارو هیات امنایی اداره شود نه فردی" تاکید کرد :منابع درمانی ، باید توسط اقتصاددان و سیاستگذار سلامت مدیریت شوند نه توسط پزشکانی که خود ذینفع اند.

وی در ادامه نوشت : شنیده شده است مصطفی سالاری مدیرعامل تامین اجتماعی قصد دارد، علی اعتصام‌پور مدیر درمان تامین اجتماعی و متخصص قلب را در جایگاه معاونت درمان تامین اجتماعی منصوب کند.‌

جناب آقای سالاری ، چرا در مسیری قدم گذاشته اید که انتهای آن مشخص و آسیب زاست؟ شما که حقوق خوانده ای ، تعارض منافع هم می دانی ، کدام سازمان بیمه ای یک متخصص قلب را در معاونت درمانش منصوب می کند، به جز سازمان تامین اجتماعی؛ این زنجیر را پاره و متخصص بازی را تمام کنید. معاونت درمان نیاز به سیاستهای سلامت محوری و پیشگیری دارد نه درمان محوری؛ منابع مسلم بیمه ای را حراج نکنید.

هیچ متخصصی نمی تواند مدیریت کند و پاسدار منابع حق الناس باشد.آنها فقط مصرف کننده و ماشین امضایند ؛ این امضا و تقسیم‌پول را یک منشی امور مالی هم انجام میدهد.


تامین اجتماعی در معاونت درمان بعد از سالها پول باشی و تخریب منابع توسط پزشکان متخصص این معاونت ، نیاز به یک مغز سیاستگذاری و اقتصادی دارد؛ این اشتباه مسلم را انجام ندهید؛

در هیچ کجای دنیا چنین انتصاباتی انجام‌نمی دهند. فقط در این سرای ویران است که همچنان متخصص بازی در بیمه ها آن هم سازمان تامین اجتماعی ادامه دارد.

دنیا فهمیده است که منابع درمانی ، باید توسط اقتصاددان و سیاستگذار سلامت مدیریت شوند نه توسط پزشکانی که خود ذینفع اند؛ چرا شما نمی دانید؟

کی و کدام مشاور یا نماینده نادان این مدیران سرشار از تعارض منافع را به شما معرفی میکند؟ این مشاوران ضد منافع ملی را مرخص کنید ، اینها توانایی مشاوره در زندگی شخصی خود را هم ندارند تا چه رسد مشاوره به سازمان بزرگی مانند تامین اجتماعی.


مدیران درمانی که تاکنون از هفتاد تا صد میلیون دریافتی اعم از کارانه و حق مدیریت داشته اند، هرگز توانایی اداره این معاونت را ندارند، آنها جز پول و مصرف گرایی چیزی نمی دانند.

قبل از هر تصمیم ابتدا مدیری انتخاب کنید که اول از همه تعارض منافع نداشته باشد، دوم اینکه از طرح تحول خارج شود، چرا که طرح تحول، دولتی است و هیچ ارتباطی به این سازمان بیمه ای و صندوق امانات ملی نداشته و ندارد( تیم سابق درمان و مدیرعاملی که این طرح و گام سوم آن یعنی پول پاشی را برای منافع خود، آن هم زودتر از وزارت بهداشت پیاده کردند، بیشترین ضربه را به اموال عمومی وارد ساختند)و از همه مهمتر اقتصاد سلامت بداند.

نکته مهم اینکه بیمه شدگان این سازمان در جای جای کشور به متخصص قلب نیاز دارند و آن وقت شما متخصصی که برای خدمت استخدام شده است را برای تصدی معاونت درمان معرفی می کنید!!

سیاست تامین اجتماعی باید به سمتی برود که هیچ پزشک متخصصی در این سازمان مسئولیت نداشته باشد؛ انها فقط برای طبابت استخدام شده اند نه مسئولیت ستادی؛ البته آنقدر از این سازمان در ۵ سال گذشته پول دریافت کرده اند که کک شان هم نمیگزد که در این سازمان حضور داشته یا نداشته باشند و عامل آن هم شخص مرحوم نوربخش است که این سیاست غلط متخصص سالاری را در تمام ارکان این سازمان تزریق کرد.

مدیریت و اقتصاد سلامت یک علم است ، یک تخصص است و باید بدانید که روشهای سنتی دیگر جواب نمیدهد و ادامه راه سابق یعنی سقوط بیشتر این صندوق به قعر دره.

 در دوره همین فرد بود که هزینه های درمانی تامین اجتماعی در اصفهان از ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۱۵۰۰ میلبارد تومان در سال ۹۶ افرایش یافت؛ نکته جالب اینکه در جلسه ای گفته شد اصفهان بعد از تهران بیشترین مراجعه کننده سی تی اسکن را داشته است و به این آمار افتخار کرده بود!!

تامین اجتماعی با این انتصابات جز افزایش هزینه های درمانی اش در پایان  سال ۹۹ تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان هیچ دستاوردی نخواهد داشت و آن وقت سالاری هم نیست تا دسته گل های خود را ببیند.

وی در بخش دیگری از یادداشت خود در این باره نوشته است :

متاسفانه شیوه انتخاب سمت ها در تامین اجتماعی به این روش است که آقای سالاری آنها را دعوت میکند و آنها هم شرحی از فجایع دوران گذشته خود را باز گو می کنند؛ کسی هم نیست به اقای مدیرعامل بگوید اینها که می شنود دستاورد نیست بلکه این آمارها فاجعه است و او هم بلافاصله دستور استعلام می دهد!!

این است سرنوشت بزرگترین صندوق بیمه ای که شش سال در اختیار نیروهایی با تعارض منافع بود و اکنون هم در اختیار جماعت بی دانش و فرصت طلبی است که حتی نمی دانند راه درمان درد این صندوق ، کاهش هزینه ها با سیاستگذاری توسط افراد فاقد تعارض منافع است نه عین تعارض.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی محمد آدابی ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    0 0
    با سلام و تشکر از جناب شهابی و سایت وزین سلامت نیوز کاملا درست و کارشناسی اظهار نظر فرموده اند. به صغیر و کبیر در این کشور نامه نوشتیم و داد زدیم که این نحو تسهیم منابع بین پزشکان ، یک چپاول و غارت تمام معنا است ولی کسی گوش نکرد تا به این روز افتادیم. یارب این نابخردان را بر خر خودشان نشان... دکتر علی محمد آدابی