محققان دریافتند سرعت راه رفتن در سن ۴۵ سالگی می تواند به عنوان نشانگری برای میزان پیری مغز و بدن استفاده شود.

تعیین سلامت مغز و بدن براساس سرعت پیاده روی در ۴۵ سالگی

سلامت نیوز:محققان دریافتند سرعت راه رفتن در سن ۴۵ سالگی می تواند به عنوان نشانگری برای میزان پیری مغز و بدن استفاده شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مطالعات محققان دانشگاه دوک نشان می دهد راه رفتن آهسته نشاندهنده روند سریع پیری در قسمت های نظیر ریه ها، دندان ها و سیستم ایمنی است که در مقایسه با افرادی که سرعت راه رفتن تندتری دارند، با وضعیت وخیم تری روبرو هستند.


این مطالعه بلندمدت بر روی حدود ۱۰۰۰ نفر که در طول یک سال در نیوزیلند بدنیا آمده بودند، انجام شد. ۹۰۴ شرکت کننده در این مطالعه مورد تست، امتحان و اندازه گیری قرار گرفتند.


همچنین محققان دریافتند انجام تست شناختی در زمان سه سالگی این افراد، شامل تست های IQ، مهارت های حرکتی و کنترل هیجانی، می تواند سرعت راه رفتن آنها را در سن ۴۵ سالگی پیش بینی نماید.


آخرین بررسی های مغز نشان می دهد افرادی که آهسته تر راه می روند حجم مغزی کمتری دارند، میانگین ضخامت غشاء مغزشان کمتر است، محیط سطحی مغزشان کمتر و میزان ضایعات در ماده سفید مغزشان بیشتر است.


به گفته محققان، اینها همه از نشانه های اولیه زوال عقل و پیری مغز است که با تشخیص بموقع و تغییر در سبک زندگی می توان آنها را تغییر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha