چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 28308

:کلینیکی در اسلوواکی شیوه ای جالب و هنری را برای آسایش نوزادانی که قرار است برای درمان دور از مادرانشان در کلینیک نگهداری شوند را در پیش گرفته است: پخش موسیقی کلاسیک!

سلامت نیوز :کلینیکی در اسلوواکی شیوه ای جالب و هنری را برای آسایش نوزادانی که قرار است برای درمان دور از مادرانشان در کلینیک نگهداری شوند را در پیش گرفته است: پخش موسیقی کلاسیک!

بیمارستانی در کشور اسلواکی برای رفاه حال نوزادانی که تازه متولد شده اند رویکردی کلاسیک در پیش گرفته و برای آنها موسیقی موتزارت را به عنوان نوعی درمان پخش می کند.
در این بیمارستان با استفاده هدفن هایی با ابعاد معمولی که بر روی سر نوزادان غول پیکر به نظر می آیند، برای نوزادانی که قرار است برای چند روز به دور از مادرانشان تحت مراقبت قرار داشته باشند موتزارت یا ویوالدی پخش می شود.


“اسلاوکا ویراگووا” پزشک این کلینیک می گوید از موسیقی موتزارت و ویوالدی به عنوان جایگزینی برای صدای مادر نوزاد استفاده می شود. این صدا می تواند تنفس نوزادان را منظم و عادی کرده و ضربان قلب آنها در سطحی مناسب حفظ کند.
“ویراگووا” که این پروژه را در کلینیک آغاز کرده است می گوید موسیقی موتزارت باعث می شود نوزادان مادران خود را زمانی که در کنارشان نیستند به یاد بیاورند.

به اعتقاد وی پیامدهای ناشی از تولد برای نوزاد به شدت استرس آور است و موسیقی درمانی می تواند به نوزادان کمک کند تا وزن مناسب خود را به دست آورده، از میزان استرس و درد آنها کاسته شود.


نوزادان در این کلینیک روزانه پنج تا 6 بار به فایلهای صوتی از موسیقی موتزارت گرفته تا صدای طبیعی جنگلها، گوش فرا می دهند. پرستاران از این شیوه برای مراقبت از نوزادان زودرس و تنظیم تنفس آنها استفاده می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha