سلامت نیوز :رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد كه بیش از 80 درصد روستائیان از خدمات مربوطه توسط ماماها در تیم پزشك خانواده در روستاها رضایت داشته‌اند.

به گزارش فارس ناهید خداكرمی در حاشیه برگزاری نخستین كنگره بین‌المللی مامایی و بهداشت باروری ایران، اظهار داشت: نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد كه بیش از 80 درصد روستائیان از خدمات مربوطه رضایت داشته‌اند و خدمات ماماها نقش مهمی در كاهش مرگ و میر نوزادان در حین تولد و ارتقای خدمات باروری داشته است.
رئیس انجمن علمی مامایی ایران بیان داشت: در حال حاضر با وجود تحت پوشش قرار نداشتن خدمات مامایی و هزینه‌های تحمیلی از این بابت، بیماران كمتر به مطب‌های مامایی مراجعه دارند و این از مشكلان موجود در این رابطه است.
وی تاكید كرد: برای این امر پیگیری‌های زیادی انجام شده و وزیر بهداشت نیز تلاش داشته‌اند اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است و ماماها همچنان از بابت بیمه خدمات مامایی با مشكلات زیادی روبه رو هستند.
رئیس انجمن علمی مامایی ایران تصریح كرد: ماما می‌تواند علاوه بر انجام زایمان طبیعی تمام مراقبت‌های عادی دوران بارداری، مشاوره‌های دوران بارداری، بلوغ و مشكلات دوران پیری را ارائه دهد و نیز راهنمای خانواده باشد.
وی اظهار داشت: ماما به عنوان حلقه مهم ارتباطی و هماهنگ كننده بین اعضای خانواده و اعضای تیم بهداشتی درمانی نقش بسیار مهمی در تامین سلامت زنان ایفا می‌كند بطوری كه ارائه مراقبت‌های مامایی با كیفیت بالا، عامل بالقوه‌ای در كاهش مرگ و میر مادران دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha