چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 28312
سلامت نیوز :رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: براساس آمارهای موجود، جمعیت سالمندان کشور هر 30 سال دو برابر می شود در حالیکه جمعیت سالمندی در کشوری مانند فرانسه هر 150 سال دو برابر می شود.
سید حسن موسوی در گفتگو با مهر افزود: برآوردهای آماری نشان می دهد در حال حاضر رشد جمعیت سالمندی در کشور 6 درصد است اما طی 14 سال آینده رشد جمعیت حدود دو برابر میزان فعلی یعنی به 11 درصد می رسد.

وی با اشاره به اینکه تا 14 سال آینده نسبت به سال 1375 رشد جمعیت سالمندی کشور به 130 درصد می رسد گفت: درحالی که براساس برآوردها در سال 1404 رشد جمعیت فقط 40 درصد است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با اشاره به رویکرد سالمندی پویا که هم اکنون در دنیا مطرح است، تاکید کرد: به منظور کاهش آسیبهای دوران سالمندی که مربوط به سن بالای 60 سال است، باید با مدیریت مناسب فرصت مشارکت برای این قشراز افراد جامعه فراهم شود بطوریکه سالمندان بتوانند در اجتماع حضوری فعال داشته باشند.

به گفته موسوی، چنانچه سیاستهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی متناسب با نرخ رشد سالمندی تغییر نکند طی سالهای آینده با رشد زیاد جمعیت سالمندان کشور، مشکلات بسیاری گریبانگیر ما خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ساختار تامین اجتماعی در کشور ما قوی نیست، گفت: فردی که 30 سال از عمر خود را کار کرده باید بتواند پس از این مدت با آرامش زندگی کند و دغدغه تامین هزینه های زندگی را نداشته باشد در حالیکه در کشور ما اینگونه نیست و بعد از بازنشستگی فرد به شغل دوم روی می آورد.

این استاد دانشگاه افزود: انسان تاریخ مصرف ندارد و باید با برنامه ریزی مناسب از دوران طلایی سالمندی به عنوان فرصتی برای زندگی استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha