سلامت نیوز :نخستین دوره آموزشی ترك سیگار ویژه پزشكان و پرستاران شاغل در صنعت نفت با حضور جمعی از مسوولان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات برگزار شد.
 
به گزارش ایرنا، شهناز شاهرخی كارشناس ستاد سلامت خانواده صنعت نفت در این دوره آموزشی در سخنانی گفت: استعمال دخانیات، یكی از مهمترین نشانه های بیماری های قلبی و عروقی محسوب می شود و در محیط های كاری نسبتا شایع است.
وی با بیان اینكه تمام مراكز طب صنعتی و بهداشت در حوزه نفت، مسوول انجام معاینات دوره ای هستند، افزود: این مساله در قالب یك شیوه نامه و با هدف شناسایی و تعیین الگوی مصرف سیگار در میان كاركنان صنعت نفت انجام می شود.
وی گفت: تلاش می كنیم خدمات آموزشی و درمانی ترك سیگار و محصولات دخانی به افراد شركت كننده در این كارگاه ارائه شود.
شاهرخی اضافه كرد: ارائه این خدمات در قالب انجام غربالگری ها و معاینات شغلی و دوره ای اعضای خانواده شاغلان در حوزه نفت انجام خواهد شد.
وی با بیان اینكه یكی از علل مرگ و میر و ناتوانی در كشور مربوط به استعمال دخانیات است، ادامه داد: متاسفانه هیچ واحد درسی در این زمینه در دانشگاه نداریم و آموزش ترك سیگار در كشور تدریس نمی شود.
كارگاه آموزشی پیشگیری و كنترل استعمال سیگار ویژه پزشكان و پرستاران شاغل در صنعت نفت كه از امروز - سه شنبه- در محل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات آغاز شده است تا فردا -چهارشنبه- ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha