چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 283153

یکی از عواملی که موجب استرس و مشکلات روانی در افراد می شود ، درد دندان‌است. عفونت و پوسیدگی دندان‌ها به دلیل خرابی‌ ریشه دندان یا لثه‌هاست که آسیب دیده‌اند.

درمان عفونت‌های دندانی با طب سنتی

سلامت نیوز:یکی از عواملی که  موجب استرس و مشکلات روانی در افراد می شود ، درد دندان‌است. عفونت و پوسیدگی دندان‌ها به دلیل خرابی‌ ریشه دندان یا لثه‌هاست که آسیب دیده‌اند. 

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،سیدگی دندان‌ها و رسیدن آن به عصب و ریشه موجب عفونت لثه‌ها یا شکستگی دندان ها می‌شود. ممکن است گاهی این شکستگی به دلیل شکستن پسته، بادام، گردو و فندق با دندان ها اتفاق بیفتد که با به وجود آمدن این نوع عارضه، باکتری‌ها به راحتی به دهان راه می یابد.
پوسیدگی دندان موجب بوی بد دهان می شود. بیماری آبسه هم می‌تواند در به وجود آمدن این عارضه تاثیر داشته باشد.خوردن غذاهای بیش از حد گرم یا سرد مانند مواد نشاسته‌ای، قندی می‌تواند در  عفونت دندان‌ها موثر باشد.
 از جمله عوارض این بیماری می‌توان به سردرد، تب شدید، اضطراب، استرس، تنش‌های عصبی و بی‌خوابی اشاره کرد. عفونت دندان یا همان آبسه زمانی بروز می‌کند که دندان‌ها پوسیده شود و باکتری‌ها به راحتی به لثه‌ها و استخوان‌ها نفوذ کرده باشد. با وجود این عفونت‌ها، دندان‌ها و لثه‌ها دچار ورم و درد خواهد شد.
افراد مبتلا می‌توانند یک حبه سیر خردشده روی دندانی که درد می‌کند بگذارند یا آب و نمک مخلوط شده را هر شب در دهان شان بچرخانند تا دندان‌های شان به خوبی ضدعفونی شود. معمولاً به دلیل دردی که فرد مبتلا تحمل می‌کند، دچار بیماری‌های روانی و عصبی می‌شود که بهتر است فرد مبتلا سنبل‌الطیب یا بابونه یا استوقودوس مصرف کند. به طور کلی درد دندان ممکن است موجب یک فوریت پزشکی شود که فرد باید فوری به پزشک مربوط مراجعه کند.
افراد می‌توانند از طب سنتی برای رفع درد دندان‌های خود استفاده کنند اما اگر پوسیدگی و عفونت شدت داشته باشد فرد مبتلا باید فوری به پزشک مراجعه کند تا بیماری گسترش نیابد. استفاده از میخک برای درمان دندان‌ها بسیار مفید است. برای رفع دندان درد مخلوط میخک، بابونه و عسل هم می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha