چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 283154

خلق افسرده در بخش عمده روز، کاهش علاقه و لذت به فعالیت‌های قبلی، کاهش چشمگیر وزن بدن، بی‌خوابی یا خواب آلودگی مفرط، بی‌قراری و کندی روانی حرکتی، خستگی و از دست دادن انرژی، احساس بی‌ارزشی، کاهش توانایی تفکر و تمرکز و افکار عود کننده درباره مرگ از ویژگی‌های بارز افسردگی در افراد است که ممکن است در فصل پاییز و زمستان تشدید شود.

توصیه به مبتلایان به افسردگی‌ پاییز

سلامت نیوز: خلق افسرده در بخش عمده روز، کاهش علاقه و لذت به فعالیت‌های قبلی، کاهش چشمگیر وزن بدن، بی‌خوابی یا خواب آلودگی مفرط، بی‌قراری و کندی روانی حرکتی، خستگی و از دست دادن انرژی، احساس بی‌ارزشی، کاهش توانایی تفکر و تمرکز و افکار عود کننده درباره مرگ از ویژگی‌های بارز افسردگی در افراد است که ممکن است در فصل پاییز و زمستان تشدید شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در صورتی که علایم ذکر شده حاد نباشد و برای زندگی روزمره مشکل خاصی ایجاد نکند، می‌توان با به کارگیری روش‌های ساده و موثر از بروز این اختلال جلوگیری کرد : افراد برنامه منظمی برای خواب خود داشته باشند و حتی اگر تمایلی به خارج شدن از رختخواب خود نداشتند، به محض بیدار شدن از رختخواب خارج شوند. تغییرات ساده، کوچک و جذابی را در محل زندگی خود فراهم کنید، به طور مثال چیدمان اتاق را تغییر دهید.

  خانه را با شمع، عودهای خوشبو و گلدان‌های کوچک تزیین کنید، زیرا این اشیای تزیینی در شادابی روحیه شما تاثیر زیادی دارد.  سعی کنید در رفتارهای روزانه خود تغییرات ساده‌ای اعمال کنید. به طور مثال اگر قرار است چای ساده‌ای بنوشید آن را با طعم‌های متفاوت مزه‌دار کنید. اهداف واقع‌بینانه‌ای برای خود تعیین و سعی کنید بخش کوچکی از اهداف مدنظر خود را انجام دهید، زیرا رسیدن به اهداف روزانه کمک می‌کند تا از حالت افسردگی و خستگی به شادی بازگردید.

 از به دوش گرفتن مسئولیت‌های بیش از حد پرهیز و سعی کنید انتظار زیادی از خود نداشته باشید. برنامه تفریحی روزانه‌ای برای خود در نظر بگیرید، زیرا انجام فعالیت‌های انرژی‌زا موجب می‌شود تا در طول روز بتوانید با آرامش زندگی کنید. 

دیگران را منبع اصلی احساس منفی خود ندانید و سعی کنید مسئولیت تغییر خود را بپذیرید. یادتان باشد هیچ کس مسئول افکار، احساسات و رفتار شما نیست مگر خودتان. اتفاقات زندگی‌تان را براساس استانداردهای کمال‌گرایانه بررسی نکنید و سعی کنید واقعیت‌ها را ببینید و بدانید که شما فردی هستید با توانایی‌ها و ویژگی‌های مثبت خاص و محدودیت‌هایی که هر انسانی با آن مواجه است بنابراین سعی کنید با آرامش زندگی کنید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha