چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 28316

مریم پورسعید اظهار کرد: در بخش عفونی غالب بیماران بستری در بخش مبتلایان به بیماری های عفونی ویروسی مانند HIV و هپاتیتهای ویروسی هستند که راه انتقال غالب آنها فرو رفتن سرسوزن و پاشیده شدن خون و ترشحات بیماران به چشم است.

سلامت نیوز :مریم پورسعید اظهار کرد: در بخش عفونی غالب بیماران بستری در بخش مبتلایان به بیماری های عفونی ویروسی مانند HIV و هپاتیتهای ویروسی هستند که راه انتقال غالب آنها فرو رفتن سرسوزن و پاشیده شدن خون و ترشحات بیماران به چشم است.

وی گفت: اکثر بیماران بستری در بیمارستان امام و در بخش عفونی معتادان تزریقی، مجهول الهویه، بی خانمان، کارتون خوابها و از سطح اقتصادی- اجتماعی پایین جامعه هستند.

پورسعید افزود: این افراد به لحاظ فرهنگی نیز از سطوح پایین جامعه هستند از این رو رفتار آنها پرخاشگرانه و به دور از شان پرستاران است و بارها بیماران پرسنل بخش را به زدن رگ و آلوده کردن آنها تهدید کرده اند.

به گزارش مهر پرستار بخش عفونی مردان بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: تنها وسیله حفاظت شخصی برای مراقبت از خودشان در برابر بیماریهای عفونی استفاده از دستکش و شیلدهای چشمی است که به میزان کافی نیز در اختیار پرستاران قرار نمی گیرد.

پورسعید افزود: مسئولان توجه کافی به حفظ سلامت پرستاران بخش عفونی ندارند و در 2 سال اخیر 2 نفر از پرستاران بر اثر فرورفتن سرسوزن به دست هنگام کار با بیماران مبتلا به هپاتیت سی و HIV ناگزیر شدن به صورت پروفیلاکسی (پیشگیرانه) دارو مصرف کنند و در هر 2 مورد خود پرستاران پیگیر درمان خود بودند.

وی توجه بیشتر مسئولان به سلامت پرستاران بخش عفونی و پرداختن حق و حقوق واقعی را خواستار شد.
این پرستار گفت: هر چند حق عفونی به صورت اضافه کار به پرسنل بخش عفونی پرداخت می شود اما از سوی دیگر میزان کارانه های پرسنل این بخش کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha