متخصصان علوم پزشکیِ اسپانیا در آزمایشات تازه‌ خود دریافته‌اند که مصرف مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ می‌تواند علائم اوتیسم را بهبود دهد.

بهبود علائم اوتیسم با کمک مکمل‌های ویتامین و امگا ۳

سلامت نیوز:متخصصان علوم پزشکیِ اسپانیا در آزمایشات تازه‌ خود دریافته‌اند که مصرف مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ می‌تواند علائم اوتیسم را بهبود دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کودکان مبتلا به اوتیسم که از مکمل‌های ویتامین و اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف می‌کنند نسبت به دیگر کودکان مبتلا به این اختلال علائم کمتری دارند.


محققان به بازبینی اطلاعات بدست آمده از ۲۷ بررسی که شامل ۱۰۲۸ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم بود پرداختند. کودکان به طور اتفاقی انتخاب شده و هر یک مکمل‌های غذایی مختلفی دریافت کردند.


به گفته محققان مصرف مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ در بهبود برخی علائم اوتیسم تاثیرگذار بوده‌ که از آن جمله می‌توان به بهبود مهارت‌های اجتماعی، گفتاری، تمرکز، ارتباط‌گیری، مشکلات رفتاری، خواب بهتر و کاهش رفتارهای تکراری اشاره کرد.


محققان اسپانیایی اظهار داشتند: یافته‌های بدست آمده نشان می‌دهد برخی مداخلات تغذیه‌ای در کنترل بالینی نارسایی‌های مربوط به اختلال اوتیسم نقش دارد. همچنین مکانیزم نهفته در اثربخشی مداخلات تغذیه‌ای بر علائم اختلال اوتیسم شناخته شده نیست. در این بررسی این پرسش مهم مورد ارزیابی قرار نگرفته و شواهد موجود در این رابطه قطعی نیست.


به گزارش ژاپن تودی، اگرچه طبق این مطالعه مکمل‌های ویتامین و امگا ۳ به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند اما نمی‌توان به والدین توصیه کرد مصرف این مکمل‌ها را برای فرزندشان شروع کنند تا زمانی که مطالعات دقیق‌تر و قطعی‌تر در این خصوص صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha