چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 283165

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با بیان اینکه در ایران در حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون ماهانه خرج مطب پزشکان است، گفت: هر متخصص باید در هر یک ساعت حداکثر ۶ بیمار را ویزیت کند.

سهم هر بیمار ویزیت ۱۰ دقیقه‌ای پزشک متخصص

سلامت نیوز:رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با بیان اینکه در ایران در حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون ماهانه خرج مطب پزشکان است، گفت: هر متخصص باید در هر یک ساعت حداکثر ۶ بیمار را ویزیت کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ، با بیان اینکه در ایران هر متخصص باید در هر یک ساعت حداکثر ۶ بیمار را ویزیت کند، گفت: اینکه گفته می‌شود در کشور‌های پیشرفته زمان بیشتری برای بیمار در نظر گرفته می‌شود به شاخص‌های بسیاری از جمله درآمد پزشکان مرتبط است.

وی با بیان اینکه پزشکان در انگلیس با ویزیت حدود یک ساعت بیمار در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ پوند درآمد کسب می‌کند، افزود: پزشکان در کشور‌های پیشرفته با یک بیمار هم می‌توانند از نظر اقتصادی زندگی کنند، اما در ایران این گونه نیست.

خسرونیا با تاکید بر اینکه در ایران خرج مطب پزشکان با سختی تامین می‌شود، تصریح کرد: در ایران در حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون ماهانه خرج مطب پزشکان است که با این درآمد‌ها به ندرت تامین می‌شود.

وی ادامه داد: من به شخصه معتقد به افزایش زمان برای ویزیت بیماران هستم، اما باید به ادامه زندگی پزشکان هم توجه کرد و باید بدانیم پزشکان با این هزینه‌ها نمی‌توانند زمان بیشتری به بیمار اختصاص دهد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، یادآور شد: تعرفه‌ها باید به گونه‌ای لحاظ شود که زندگی پزشکان مختل نشود، زیرا این افراد نیز مانند بقیه باید به زندگی خود ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha