بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که باکتری‌های روده با تاثیرات مضر خوراکی‌های فرآوری شده مقابله می‌کنند.

نقش باکتری روده در مقابله با اثرات مضر غذاهای فرآوری‌شده

سلامت نیوز:بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که باکتری‌های روده با تاثیرات مضر خوراکی‌های فرآوری شده مقابله می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تحقیقات انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد نوعی باکتری روده وجود دارد که می‌تواند با تاثیرات مضر خوراکی‌های فرآوری شده برای سلامتی مقابله کند.


یافته‌های بدست آمده می‌تواند بهبود دهنده روند تولید مواد غذایی و کیفیت محصولات و راهکاری جدیدی در به کارگیری باکتری‌های روده برای مقابله با تاثیرات مضر خوراکی‌های فرآوری شده باشد.


محققان در مطالعات متعددی بر مضرات خوراکی‌های فرآوری شده تاکید کردند و این مطالعات نشان‌دهنده ارتباط مصرف این نوع مواد غذایی با افزایش وزن، چاقی، مقاومت به انسولین و خطر ابتلا به دیابت است.


در این بررسی جدید محققان آمریکایی نشان دادند چگونه نوعی باکتری روده موسوم به Collinsella intestinalis ترکیبات شیمیایی مضر در خوراکی‌های فرآوری شده را تجزیه می‌کند و آن را کم‌خطرتر می‌سازد.


محققان آمریکایی از مدلی استفاده کردند تا تاثیر Collinsella intestinalis بر ترکیب شیمیایی موسوم به fructoselysine مشخص شود. آنان موش‌های آزمایشگاهی را در شرایط استریل شده‌ای پرورش داده، آن‌ها را در معرض گونه‌هایی از باکتری روده انسان قرار داده و با غذاهای فرآوری شده تغذیه کردند.


Fructoselysine بخشی از ترکیبات شیمیایی موسوم به "فرآورده‌های واکنش میلارد" است که در روند فرآوری مواد غذایی بوجود می‌آید. واکنش میلارد واکنشی است شیمیایی میان یک آمینواسید و قند احیا کننده که معمولاً در حضور گرما انجام می گیرد. وجود ترکیب Fructoselysine در مواد غذایی فرآوری شده شایع است. همچنین وجود سطح بالایی از آن در خون با خطر ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل دیابت و تصلب شرایین مرتبط است.


به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان در این آزمایش‌ها مشاهده کردند روده موش‌هایی که دارای باکتری Collinsella intestinali است بهتر قادر به تجزیه کردن ترکیب fructoselysine به مواد کم‌ضررتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha