چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 283168

آینده گردشگری ایران درخشان است؛ این جمله‌ای است که حسین اربابی، معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به گفته است.

آینده درخشان صنعت گردشگری

سلامت نیوز:آینده گردشگری ایران درخشان است؛ این جمله‌ای است که حسین اربابی، معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به  گفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ،کای اربابی برای درخشان خواندن آینده صنعت گردشگری ایران با اتکا به حجم سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری کشور در 2 سال اخیر است. معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  مفصل خود با حتی خبر داده است که ظرف یک‌سال آینده لایحه قانون جامع میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور به مجلس ارسال می‌شود و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زیر چتر یک قانون واحد به فعالیت ادامه می‌دهد.

حسین‌اربابی در این گفت‌وگو حتی از ورود نمایندگان مجلس، وکلا، وزرا و تمامی مسئولان کشور به سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران استقبال کرد و گفت که این افراد بالاتر از امام رضا(ع) نیستند که بیشترین کمک و حمایت را به صنعت گردشگری ایران کرده است.

وضعیت سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران در 2 سال گذشته چگونه است که وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حتی دولت را حتی در دوره‌ای که تحریم‌های جدید و جنگ اقتصادی یکسویه غرب علیه ایران آغاز شده است، متقاعد کرد که بوی بهبود صنعت گردشگری به مشام رسیده است و آنطور که اربابی گفته است، این صنعت آینده‌ای درخشان پیش رو دارد؟


افزایش اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری

 براساس گزارشی که معاون سرمایه‌گذاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه کرده است، بیش از 2هزار و 400پروژه در صنعت گردشگری ایران در حال اجراست که یک‌هزار و 86پروژه در 2 سال گذشته آغاز شده است.اربابی می‌گوید:

40درصد پروژه‌های گردشگری موجود در صنعت گردشگری ایران محصول 2سال گذشته است و سرمایه‌گذاران این صنعت متوجه رشد صنعت گردشگری ایران شده و به این پروژه‌ها وارد شده‌اند.به گفته او، تمامی پروژه‌های در حال انجام در صنعت گردشگری ایران پس از اتمام، بیش از 200هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری با نرخ امروزی دلار 11هزار تومانی دارند.

معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اعلام اینکه یک هتل 5ستاره در کشور با متری 8تا 10میلیون تومان به پایان می‌رسد، گفت: جالب آن است که سرمایه‌گذاری در ساخت هتل چنان مطمئن است که با افزایش درخواست برای سرمایه‌گذاری در احداث هتل‌های 5ستاره مواجه شده‌ایم.

به گفته اربابی، سرمایه‌گذاری متنوعی در صنعت گردشگری ایران در حال انجام است و در مجموع 4سال دولت یازدهم 219هتل شروع به ساخت کرده‌اند که تنها در 2 سال اول دولت دوازدهم 207هتل شروع به ساخت کرده‌اند که با 89درصد افزایش ساخت هتل مواجه شده‌ایم.او با اعلام اینکه ذائقه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ایران بالا رفته است، افزود:

در تمام دولت یازدهم تعداد 10هتل 5ستاره شروع به ساخت کردند اما در 2 سال اخیر 44هتل 5ستاره در دست ساخت است؛ چون سرمایه‌گذاران به بهره‌وری سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری اطمینان یافته‌اند و به رشد صنعت هتل‌سازی اعتماد کرده‌اند.


120هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در 2 سال

معاون سرمایه‌گذاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: در 2 سال اخیر 120هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری کشور اعم از هتل و دهکده‌های گردشگری و مناطق نمونه گردشگری صورت گرفته است.

حسین اربابی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری ایران، گفت: در 2سال گذشته بیش از یک میلیارد و 800میلیون دلار جذب سرمایه خارجی برای ایجاد هتل و مراکز سرگرمی و تفریحی به صنعت گردشگری ایران تزریق شده است.

او همچنین به 384پروژه در تمام 4 سال دولت یازدهم برای معرفی به بانک‌ها برای برخورداری از تسهیلات اشاره کرد که این رقم در 2 سال اول دولت دوازدهم به 338پروژه رسیده است.او گفت: در 4سال دولت یازدهم نیز 2هزار و 300میلیارد ریال تسهیلات به پروژه‌های گردشگری اختصاص یافته است که در 2 سال اول دولت دوازدهم این رقم به 57هزار میلیارد تومان با رشد 148درصدی نسبت به 4 سال اول دولت تدبیر و امید رسید.


 330هزار شغل جدید ایجاد شد
حسین‌اربابی، معاون سرمایه‌گذاری وزارت میراث‌فرهنگی به سهم این وزارتخانه در تولید اشتغال در کشور اشاره کرد و افزود: در 2 سال اخیر بیش از 330هزار شغل در بخش گردشگری و صنایع‌دستی و حتی کارگاه‌های مرمت آثار تاریخی ایجاد شده است.

حسین اربابی اعلام کرد: هزار و 23پروژه نیز طی 2 سال گذشته شامل هتل، تاسیسات گردشگری و مجموعه‌های رفاهی و تفریحی و حتی اقامتگاه بومگردی به بهره‌برداری رسید.

او با اعلام اینکه در2 سال اخیر تا پایان شهریور 98، تعداد یکهزار و 520تاسیسات گردشگری به بهره‌برداری رسید، گفت: تا پایان دولت دوازدهم پیش‌بینی می‌شود که 752تاسیسات گردشگری دیگر نیز به بهره‌برداری برسد.

معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی آمارهای ارائه شده درخصوص بهبود وضعیت گردشگری ایران را نشانه تعادل در چرخه صنعت گردشگری ایران دانست و گفت: آنچه به بهره‌برداری رسیده است معادل آن چیزی است که در حال احداث است و این موضوع نشانه سلامت چرخه سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران و آینده درخشان این صنعت در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha