سلامت نیوز :نتایج تحقیقات اخیر کارشناسان نشان می دهد در هر ده دقیقه، یک نفر در جهان در اثر بیماری هاری جان خود را از دست می دهد که هشتاد و پنج درصد از این افراد در مناطق روستایی دور افتاده در آفریقا زندگی می کنند.

کارشناسان شرکت کننده در کنفرانسی که در مورد بیماری هاری در شهر دارالبیضا در کشور مغرب برگزار می شود می گویند هر ساله حدود پنجاه و پنج هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری هاری در جهان جان خود را از دست می دهند که بیست و چهار هزار تن از این افراد در آفریقا و بیست هزار تن دیگر در هندوستان زندگی می کنند و در این میان، سی تا پنجاه درصد از قربانی ها کودکان و نوجوانان زیر پانزده سال هستند.

به گفته این کارشناسان، سگ ها اصلی ترین عامل ابتلای افراد به بیماری هاری هستند و در اکثر موارد، این، افراد فقیر هستند که به این بیماری مبتلا می شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دارالبیضا؛ بر اساس تحقیقاتی که در هند انجام شده است، هفتاد و پنج درصد از قربانیان گازگرفتگی حیوانات، جزو افراد بسیار فقیر و کم درآمد جامعه هستند.

به گفته یکی از پزشکان شرکت کننده در کنفرانس هاری دارالبیضا، سالانه ده هزار قلاده سگ در کشور آفریقایی توگو واکسینه می شوند در حالیکه ششصد هزار قلاده سگ آواره در این کشور وجود دارد و به طور متوسط، سالانه پنجاه مورد بیماری هاری در این کشور گزارش می شود. سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز بیست و هشت سپتامبر را روز جهانی مبارزه با هاری نامگذاری کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha