به مناسبت فرا رسیدن روز و هفته پرستار(اول خرداد) امسال جشن روز پرستار با همكاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان نظام پرستاری و نهادهای مربوطه همزمان در سراسر كشور برگزار می شود.

سید یعقوب جعفری نایب رئیس اول شورای نظام پرستاری در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران افزود: بنا به گفته مقام معظم رهبری در مورد پرستاری و پرستاران كه باید یك حساب ویژه را برای این افراد باز كنند، مسئولان و مدیران باید به گفته ها و اعمال خود پایبند بوده و بنا به گفته مقام معظم رهبری، حساب ویژه ای برای مشكلات و احقاق حقوق این افراد باز شود.
وی گفت: امیدواریم در سال 86 كه سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی است، بتوانیم با تعامل و همكاری سازمان ها و اتحاد تمامی پرستاران برای حل مشكلات خود شاهد احقاق حقوق سال های از دست رفته پرستاران باشیم.
جعفری نایب رئیس اول شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: با توجه به جلسه شورای عالی نظام پرستاری مقرر شد جشن روز و هفته پرستار با همكاری وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكی و سازمان نظام پرستاری و نهادهای مربوطه در سراسر كشور به صورت همزمان برگزار شود.
*ادامه تحصیل بهیاران در دستور كار وزارت بهداشت قرار می گیرد
همچنین معاون فنی سازمان نظام پرستاری از بیشترین مكاتبات این سازمان در مورد ادامه تحصیل بهیاران با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: بیشترین مكاتبات سازمان نظام پرستاری با وزارت بهداشت و درمان در مورد ادامه تحصیل بهیاران بود بطوری كه با برگزاری جلسه ای كه با حضور اعضای شورای عالی پرستاری در بیستم اسفند تشكیل شد این مصوبه به وزارت بهداشت ابلاغ شد اما تا كنون هیچ پاسخی از سوی وزارت بهداشت دریافت نشده است.
سالمی معاون فنی نظام پرستاری عكس دار كردن كتاب، استاندارد سازی خدمات پرستار، تشكیل پرستار طب اورژانس، سخت و زیان آور شناخته شدن شغل كاردان های اتاق عمل، آموزش مداوم برای پرستاران را از دیگر اقدامات این معاونت برای پرستاران اعلام كرد.
وی ادامه داد: از این زمان تمامی مشكلات و اقدامات صورت گرفته برای پرستاران شامل بهیاران كاردان اتاق عمل، بیهوشی، كاردان فوریت ها و پرستاران دندانپزشك نیز می شود.
سالمی تصریح كرد: هم اكنون مبحث سخت و زیان آورشناخته شدن شغل كاردان اتاق های عمل در دستور كار وزارت بهداشت قرار دارد كه بنا به گفته این وزارت خانه، پاسخ این مبحث تا 10 روز دیگر برای این افراد ابلاغ می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha