سلامت نیوز :  كارشناس بهداشت اماكن دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: نمك‌ دریا كه وزارت بهداشت توزیع آن را غیر مجاز عنوان كرده است در عطاری‌ها و اماكن توزیع تهران جمع آوری می‌شود و پرونده توزیع كنندگان آن به قوه قضاییه ارجاع می‌شود.

مجید تاجیك در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: نمك دریا در چك لیست‌های تیم‌های نظارتی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی قرار دارد. این تیم‌ها به محض مشاهده این نوع نمك دریا كه چندی قبل نیز وزارت بهداشت توزیع آن را غیر مجاز و خطرناك اعلام كرده بود جمع آوری و پرونده متخلفان نیز به قوه قضاییه ارجاع می‌شود.

وی افزود: در مجموع هر نمكی كه وضعیت مشكوكی داشته باشد از جمله مارك‌های نامعتبر، عدم درج سری ساخت و آدرس كارخانه نداشته باشند بر روی این نمك‌ها آزمایش صورت می‌پذیرد و پس از آزمایش تیم‌های نظارتی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نتایج آزمایش برای وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

تاجیك در پاسخ به این پرسش كه وضعیت برخی توزیع كنندگان كه از غیر مجاز و خطرناك بودن نمك دریا بی اطلاع هستند و در این صورت به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب باید با توجه به ضرر و زیان مادی متحمل موارد قضایی نیز شوند به چه صورت خواهد بود، گفت: در این راستا تیم‌های نظارتی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به تمام مغازه داران حیطه جغرافیایی مسئولیت خود اطلاع رسانی كرده‌اند.

وی گفت: هیچ توجیهی در این زمینه قابل قبول نیست به خصوص اینكه توزیع كنندگان می‌توانند در صورت عدم اطلاع رسانی مناسب با توجه به اینكه این نوع نمك‌های غیر مجاز بسیار ارزانتر هستند و شرایط بسته‌های نمك استاندارد را رعایت نمی‌كنند به راحتی متوجه غیرمجاز بودن این نمك‌ها شوند.

به گزارش فارس، وزارت بهداشت چندی قبل نمك‌هایی كه با نام «نمك دریا» در عطاری‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی توزیع می‌شوند را فاقد پروانه‌های بهداشتی مورد تأیید وزارت بهداشت هستند را غیر مجاز و خطرناك عنوان كرده بود.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت به نقل از مركز سلامت محیط و كار این وزارتخانه اعلام كرد: این محصول در كیسه‌های پارچه‌ای با بسته‌بندی نامناسب عرضه شده و فاقد ید كافی است و به دلیل ناخالصی‌های فراوان و غیرتصفیه بودن، سلامت را به خطر می‌اندازد.

مركز سلامت محیط و كار همچنین اعلام كرد بازرسان این مركز اقدامات قانونی لازم برای جلوگیری از عرضه نمك دریا در سطح جامعه را انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha