تسهیل ارایه خدمات سلامت به مردم یكی از دغدغه‌های این روزهای نظام بهداشت و درمان كشور است و شاید یكی از راهكارهای آن تعامل حوزه سلامت با استارت‌آپ‌های موجود در این حوزه باشد كه می‌توانند خدمات را به‌صورت آنلاین به مردم ارایه كنند

شرط وزارت بهداشت برای استارت‌آپ های حوزه درمان

سلامت نیوز:تسهیل ارایه خدمات سلامت به مردم یكی از دغدغه‌های این روزهای نظام بهداشت و درمان كشور است و شاید یكی از راهكارهای آن تعامل حوزه سلامت با استارت‌آپ‌های موجود در این حوزه باشد كه می‌توانند خدمات را به‌صورت آنلاین به مردم ارایه كنند؛ به‌طوری كه استارت‌آپ‌ها با آزمایشگاه‌های تشخیص طبی یا مراكز درمانی قرارداد بسته و خدماتی چون اعلام نتایج آزمایشات به صورت آنلاین را به مردم ارایه دهند.

اما آیا وزارت بهداشتی‌ها با این اقدامات موافقند یا آن را دخالت در امر درمان می‌دانند؟ قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت‌های استارت‌آپی در حوزه سلامت، گفت: ما دستورالعمل نحوه كار استارت‌آپ‌ها در حوزه سلامت را تدوین كرده‌ایم، اما هنوز این دستورالعمل ابلاغ نشده است. اكنون در حال انجام كارهای حقوقی این دستورالمعل هستیم و به محض پایان كار آن را ابلاغ می‌كنیم.

وی با بیان اینكه معتقدیم كه استارت‌آپ‌ها در حوزه سلامت می‌توانند كار مردم را بسیار تسهیل كنند، افزود: اما تا زمانی‌كه این استارت‌آپ‌ها ثبت نشده، قانونمند نشده‌اند و شركت‌های‌شان در وزارت‌ بهداشت ثبت نشده باشند، ارایه خدمت سلامت از سوی آنها خلاف است؛ زیرا ما نمی‌دانیم چه اتفاقی در خانه مردم می‌افتد.

همه افراد و مراكزی كه می‌خواهند خدمات استارت‌آپی در حوزه سلامت ارایه كنند، باید حتما از وزارت بهداشت مجوز دریافت كرده و دارای كد شناسه باشند تا ما بتوانیم كارشان را رصد كنیم.جان‌بابایی تاكید كرد: در حال حاضر هر كس این اقدامات را انجام می‌دهد، بدون مجوز بوده و ما با آن برخورد می‌كنیم.

البته یك مورد تخلف در تهران و در حوزه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در این باره اتفاق افتاد كه برخورد قانونی با آن انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha