سلامت نیوز : یك دندانپزشك گفت: جرم‌های دندانی مهمترین عامل تخریب لثه‌ها است كه باعث شل شدن دندان‌ها می‌شود بدون اینكه خود دندان مشكلی داشته باشد.

لیلا نصیری خانلر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: افراد در زمان مسواك زدن به محض خونریزی در لثه‌های خود باید آگاه باشند كه این خونریزی به دلیل بیماری التهاب لثه است كه می‌توانند با یك جرم گیری ساده این التهاب لثه را برطرف كنند ولی مسلماً جرم گیری تنها كافی نیست و استفاده از دهانشویه با تجویز دندانپزشك و رعایت بسیار جدی و دقیق بهداشت دهان و دندان هم لازم است.

وی افزود: تغییر رنگ‌ها در دندان‌ها ناشی از مواد غذایی است كه به طور معمول مصرف می‌كنیم و رسوباتی كه بر روی دندان تشكیل می‌شود به صورت رنگدانه یا استین هستند یا به صورت جرم كه این جرم‌ها نیز به خوبی با جرم گیری پاك می‌شود و همین جرم‌ها هستند كه لثه را تخریب كرده و در نهایت باعث شل شدن دندان‌ها می‌شود بدون اینكه خود دندان مشكلی داشته باشد.

نصیری خانلر با اشاره به اینكه افراد باید حتماً سالی یكبار جرم‌گیری را در برنامه بهداشتی خود رعایت كنند، گفت: دقت در صحیح مسواك زدن تشكیل جرم را به حداقل می‌رساند و اگر در موقع مسواك زدن افراد مشاهده كردند كه از ناحیه لثه‌هایشان خون می‌آید بدانند كه آن ناحیه دچار مشكل است و به دندانپزشك خود مراجعه كنند البته مردم به اشتباه مسواك زدن آن ناحیه را متوقف می‌كنند و این كاملاً اشتباه است.

این دندانپزشك خاطرنشان كرد: با خوب و بیشتر مسواك زدن ناحیه خونریزی، لثه‌ها كاهش پیدا خواهد كرد و در مجموع با جرم‌گیری و تمیز كردن این جرم‌های تشكیل شده بر روی دندان از روند تخریب لثه‌ها می‌توان جلوگیری كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha