یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 283242

نشانه‌های این بیماری سردرد، تب و آبریزش چشم و بینی است و در سنین ۱۴ تا ۳۵ سالگی باعث نازایی و عقیم شدن مردان می‌شود.

عارضه‌ای که موجب عقیم شدن مردان می‌شود

سلامت نیوز:نشانه‌های این بیماری سردرد، تب و آبریزش چشم و بینی است و در سنین ۱۴ تا ۳۵ سالگی باعث نازایی و عقیم شدن مردان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، اوریون یک بیماری واگیردار و ویروسی است که بیشتر غدد بزاقی موجود در زیر و پشت گوش را در گیر خود می‌کند. این بیماری در بیشتر مواقع علاوه بر غدد بزاقی، به تخمدان ها، بیضه‌ها و لوزالمعده هم گسترش می‌یابد.
این عارضه بیشتر در کودکان بالای ۲ سال دیده می‌شود و با احتمال کمتر در بزرگسالان هم دیده می‌شود. نشانه‌های این بیماری سردرد، تورم غدد بزاقی، التهاب غدد لنفافی، آبریزش چشم و بینی است و طول درمان این بیماری ۱۴ تا ۲۱ روز است.


عوارض بیماری اوریوناین بیماری عوارض زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به مننژیت اشاره کرد که در فارسی آماس سر نام دارد. مننژیت التهاب پرده‌های محافظی است که مغز و نخاع را پوشانده اند. اگر فرد بیمار در هنگام بیماری یا پس از بیماری دچار تب، سردرد، استفراغ و سفتی گردن شود به این علت است که ویروس اوریون به مغز یا پرده محافظ حمله کرده است و فرد بیمار باید هر چه زودتر در بیمارستان بستری شود. مننژیت ممکن است منجر به ناشنوایی دائم گردد.
در این بیماری گاهی اوقات درسنین بلوغ ممکن است پسران دچار تورم بیضه‌ها شوند که حدود یک هفته پس از شروع اوریون رخ می‌دهد. این عارضه در سنین ۱۴ تا ۳۵ سالگی تب و درد در بیضه‌ها را به همراه دارد و ممکن است این عوارض باعث  ناباروری و عقیم شدن فرد شود.


دارو‌های گیاهی برای اوریون

این بیماری درمان گیاهی هم دارد. برخی گیاهان دارویی باعث تخفیف و آرام‌تر شدن درد‌های ناشی از این بیماری می‌شوند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.


انجیر

برای جلوگیری از عوارض اوریون می‌توان از انجیر استفاده کرد، زیرا این میوه خاصیت ضد ویروسی دارد و ممکن است این بیماری را کنترل کند.


آلوئه ورا

این گیاه مناسب برای التهاب ها  است و با مصرف آن التهاب اوریون کاهش می‌یابد.

مارچوبه

از این گیاه برای آرام‌تر شدن درد‌های فراوان و التهاب این عارضه استفاده می‌شود.

زنجبیل

ویژگی زنجبیل ضد ویروسی بودن آن است، به همین دلیل استفاده از آن ممکن است باعث التیام بخشی شود.


شنبلیله

یکی دیگر از گیاهان موثر در درمان اوریون تخم شنبلیله است که ضد التهاب و ضد ویروس است که نقش مهمی در بهبود شرایط بیمار دارد.
از جمله اقداماتی که می‌توانیم برای مبتلایان به این بیماری انجام دهیم این است که در درجه اول باید مراقب درجه حرارت بدن فرد باشید به طوری که اگر درجه حرارت بدن فرد مبتلا بالا بود باید آن را پایین بیاوریم. باید از مواد غذایی گرم و بیشتر مایعات و غذا‌هایی مانند اش و سوپ که بلعیدن آسانتری دارند استفاده شود.
برای رفع خشکی دهان از مایعات داغ ترجیحا شیر استفاده شود. فرد دچار این عارضه می‌تواند از کیسه آب گرم که در حوله پیچیده شده در محل درد و التهاب استفاده کند.
والدین باید برای تشخیص و تایید بیماری به پزشک مراجعه کنند. علاوه بر این در صورت شدیدترشدن این بیماری پس از گذشت ۱۰ روز، اگر سردرد یا سفتی گردن وجود داشت حتماً باید به پزشک مراجعه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha