سلامت نیوز :رییس اداره سلامت دهان ودندان وزارت بهداشت از برنامه‌های وزارت بهداشت برای بهبود استاندارد خدمات دندانپزشكی در بخش دولتی خبر داد و گفت: به این ترتیب تلاش می‌شود كه این امر در ابعاد فضاهای كلینیكی، تجهیزات دندانپزشكی و نیروی انسانی با تخصیص اعتبارات لازم به تدریج در سراسر كشور انجام گیرد.

دكتر محمدحسین خوشنویسان در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به آخرین سرشماری انجام شده در كشور در سال 1383 در مورد وضعیت سلامت دهان و دندان گفت: به طور متوسط كودكان 3 ساله كشور 3 دندان شیری پوسیده دارند و كودكان 6 ساله در زمان ورود به دبستان به طور متوسط 5 دندان شیری پوسیده دارند.

وی افزود: از آنجا كه افزایش سن با افزایش تعداد دندان‌های پوسیده نسبت مستقیم دارد، بسیار مهم است كه برای كنترل بیماری‌های شایع دهان و دندان (پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه) اقدامات عاجلی انجام گیرد.

به گفته خوشنویسان، در حال حاضر سیاست وزارت بهداشت آن است كه تمركز خدمات خود را با استفاده از روش‌های پیشگیری در گروه‌های هدف جامعه گسترش دهد. این گروه‌های هدف شامل مادران باردار و كودكان زیر 12 سال هستند كه هدف اصلی جلوگیری از پوسیدگی دندان از بدو تولد است.

وی ادامه داد: این روش كه نتایج آن در سایر كشورهای پیشرفته گزارش شده است می‌تواند به شرط همكاری والدین و آموزش و پرورش موجب افزایش تعداد كودكانی باشد كه به طور كامل عاری از پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه هستند.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تاكید كرد: گسترش پوشش بیمه‌ها برای ارایه خدمات پیشگیری دندانپزشكی كمك موثری است كه امید است سازمان‌های بیمه‌گر همكاری لازم را در این باره داشته باشند.

وی در پایان گفت: برنامه كنترل دخانیات و مشاوره ترك سیگار در مطب دندانپزشكی نیز از فعالیت‌هایی است كه در سال جاری در دست اقدام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha