در سراسر جهان از بین سه زن و پنج مرد ۵۰ سال به بالا، یک نفر به شکستگی ناشی از پوکی استخوان مبتلا می‌شود.

شکستگی ناشی از پوکی استخوان در کمین مردان و زنان بالای ۵۰ سال

سلامت نیوز:در سراسر جهان از بین سه زن و پنج مرد ۵۰ سال به بالا، یک نفر به شکستگی ناشی از پوکی استخوان مبتلا می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، پوکی استخوان موجب تضعیف و شکنندگی استخوان‌ها می‌شود و بنابراین باعث می‌شود که استخوان‌ها به راحتی و حتی در نتیجه یک افتادگی جزئی یا یک حرکت ناگهانی دچار شکستگی شوند.


شکستگی‌های ناشی از عارضه پوکی استخوان می‌توانند کشنده باشند و از عوامل اصلی درد و معلولیت‌های طولانی مدت به حساب می‌آیند.
متخصصان بر این باورند درصورتیکه اقدامات پیشگیرانه به موقع انجام شود می‌توان از پوکی استخوان جلوگیری کرد.


مرتب ورزش کردن، داشتن رژیم‌های غذایی سرشار از مواد مغذی و مفید برای سلامت استخوان‌ها و تغییر در عادات ناسالم زندگی از جمله این اقدامات هستند. همچنین لازم است افراد از فاکتورهای خطرزا در بروز پوکی استخوان آگاهی پیدا کرده و در صورت وجود این عوامل مورد معاینه و در صورت نیاز تحت درمان قرار گیرند.


شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان اثرات فاجعه‌باری بر میلیون‌ها انسان در جهان دارند و هزینه‌های اجتماعی-اقتصادی عظیمی به جامعه و سیستم خدمات درمانی وارد می‌کنند. با وجود پیشرفت‌های خوبی که در حوزه پزشکی به منظور کاهش پیامدهای شکستگی انجام گرفته همچنان در کشورهای مختلف زنان و مردانی وجود دارند که از دریافت خدمات درمانی محروم هستند.


به گزارش سایت بنیاد بین‌المللی پوکی استخوان، از میان زنان میانسالی که دچار شکستگی شده‌اند تنها ۱۰ درصد درمان‌های مربوط به پوکی استخوان را دریافت کرده بودند. همچنین در سال ۲۰۱۰ تنها در اروپا حدود ۱۲.۳ میلیون نفر به دلیل احتمال شکستگی ناشی از پوکی استخوان در گروه‌های پرخطر قرار داشتند که تحت درمان قرار نگرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha